E-Mail
webnoob 5265
Win7 og en Newsreader ?
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-10 17:50

Hvad bruger i andre som newsreader i win7, jeg har kun webmails så er
overhovedet ikke interesseret i et mailprogram, kun en alenestående
'Reader'.
Andre med samme ide´og orientering, men med en løsning eller et forslag ?
Jørn

Fra : Dr.Xerox

Dato : 09-04-10 17:57

"Jørn" <jornhansen2gmailPUNKTUMcom> skrev i en meddelelse news:4bbf5ad0$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> 'Reader'.
> Andre med samme ide´og orientering, men med en løsning eller et forslag ?

Jeg bruger Windows Mail i Windows 7 virker perfekt.

Et klip fra en NG som du måske vil have glæde af.

You can find a lot of stuff about Windows 7 here:
http://www.sevenforums.com/tutorials/

This one shows how to get Windows Mail:
http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

What you can do also depends on if you have 32 bits or 64 bits version of Windows 7:

In Windows 7 32 bits version will all works just as in Vista, you will have to change all just like you did in Vista.

In Windows 7 64 bits version will not this work:
Metacreation will not play well.
Direct Animation will not play.
But you can run XP mode (XP running in Virtual PC)
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

In XP mode will I have OE ?:
Yes, You will have OE and what else you install into XP mode.

What is Windows Mail:
Windows Mail is only a New version of OE it runs on the same engine.
This can be copied from a system running Vista, and be used in Windows 7.
To do this you must take ownership of the folder for Windows Mail on Windows 7.
Yes, you have Windows Mail installed in a hidden folder but it doesn't work, that is why you need to have a copy from Vista.

What about Windows Live Mail?:
Windows Live Email plays all the scripts that IE does.
You can not use all types of scripts when you compose, because some will crash Windows Live Mail when you load the html document.
But you can use all if they are loaded from a eml or nws file.

What to do:

You can follow the E-book at http://www.lettermanstationery.com/
The first thing you need to do is to turn off http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Turn-User-Account-Control-on-or-off
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-user-account-control-uac-the-easy-way-on-windows-vista/

DA is not that easy to get to work, after you have made the changes for DA must you go to a site that runs DA.
Then a nag screen will popup and ask if you like to run this add-in, click ok on this.
You can set DA up to run on all sites or just this one.

I made a tool for this the first time we had to make all these changes, the newest version can you find here.
http://home.chello.no/~cato.salid/CicyCheckit/index.htm
Just click on the Auto Setup button.

Fra : emjeppesen

Dato : 09-04-10 20:51

Jørn skrev:

>Hvad bruger i andre som newsreader i win7, jeg har kun webmails så er
>overhovedet ikke interesseret i et mailprogram, kun en alenestående
>'Reader'.

Så læs news i google.
http://groups.google.dk/grphp?hl=da&tab=wg

Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-04-10 21:23

Jørn skrev:

>eller et forslag ?

jeg mener at kunne huske fra da jeg forvildede mig ud i win 7 at xananews
fungerede fint i den
http://www.usenet.dk/?side=xana&m=D

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-04-10 08:44

Den 09-04-2010 skrev Jørn:

> [...]
> 'Reader'.
> Andre med samme ide´og orientering, men med en løsning eller et forslag ?

Mesnews, http://www.mesnews.net/gb/

Lars Klintholm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-04-10 14:27

Efter mange tanker skrev Lars Klintholm:

> Mesnews, http://www.mesnews.net/gb/

Jup, Mesnews styrer for vildt!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-04-10 12:04

Jørn wrote:

> [...]
> 'Reader'.
> Andre med samme ide´og orientering, men med en løsning eller et

Har for en ugestid siden installeret XanaNews v1.91 og synes den
fungerer rimeligt godt.
Savner dog "watch thread" enormt. Derover ville jeg ønske at man på en
kollapset tråd kunne se at der var nye indlæg(fed-skrift) samt at den
automatisk hentede nye indlæg ved opstart af programmet, dette er pt
manuelt.

Kende nogen et forum ell. lign. hvor man kan forslå dette?
- jeg ved at delphi-src er tilgængelig, men mine evner rækker ikke.

finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-10 12:14

Cykelsmeden skrev:

> samt at den
>automatisk hentede nye indlæg ved opstart af programmet, dette er pt
>manuelt.

lav en batch
tools > batches > (hvis der ikke er en batch i forvejen, så) Add > marker
alle grupper og sæt et flueben i Run at startup
ps: jeg har sådan en batch der henter fra alle grupper hvert minut

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-04-10 12:56

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> marker alle grupper og sæt et flueben i Run at startup ps: jeg har
> sådan en batch der henter fra alle grupper hvert minut

av, den funktionalitet var smart! takker

har du også en god idet til overvågning af tråd.
Jeg har observeret at en tråd bliver overvåget (farvet) hvis man selv
lægger et indlæg, men det er lidt uetisk bare at lave et indælg i en
tråd, bare for at følge med!

finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-10 16:17

Cykelsmeden skrev:

>har du også en god idet til overvågning af tråd.

Desværre har jeg ingen ide om hvordan det gøres, da det ikke er en
funktionalitet jeg bruger, har sat programmet op til _kun_ at vise nye
meddelelser

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-10 16:29

Ivan V. Klattrup skrev:

>Desværre har jeg ingen ide om hvordan det gøres, da det ikke er en
>funktionalitet jeg bruger,

jeg tror det er noget med shift + ctrl + I
og tools > options > colours & fonts > Message tree > Interesting messages
- og så ændre på farve og så videre der.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk