afsender af gmail?
Fra : Gamle

Dato : 04-04-10 14:59

Er der nogen mulighed for at spore afsenderen af en gmail (dk adr.)?

Mvh.
Torben

Fra : simon

Dato : 04-04-10 16:03

Den 04-04-2010 15:58, Gamle skrev:
> Er der nogen mulighed for at spore afsenderen af en gmail (dk adr.)?
>
> Mvh.
> Torben

Ja, det er der.
Når du er i mailen, du vil se, så klik på den blå trekant
til højre for "svar".
Her har du en teskst, der hedder "vis oprindelig".
Klik på denne tekst og du får de oplysninger, der viser
afsenderen samt vedkommendes ip-adresse,
f.eks. denne jeg har fået fra bullguard i dag:

by mx.google.com with SMTP id
k5si27274052bkb.13.2010.04.04.07.09.42;

håber det kan bruges.

mvh
simon

Fra : Gamle

Dato : 04-04-10 17:46

simon wrote:
> [...]
> Klik på denne tekst og du får de oplysninger, der viser
> afsenderen samt vedkommendes ip-adresse,
> f.eks. denne jeg har fået fra bullguard i dag:

Tak for svaret, men det giver mig desværre kun hvad jeg kan se i OE.
Er det muligt via ip.adr. at finde ud af yderligere oplysninger om afsender?

Mv.
Torben

Fra : Ole C

Dato : 04-04-10 18:05

Gamle skrev blandt andet:

> Tak for svaret, men det giver mig desværre kun hvad jeg kan se i OE.
> Er det muligt via ip.adr. at finde ud af yderligere oplysninger om
> afsender?

Ja - men der er ikke noget du får lov til.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-04-10 18:21

Ole C skrev:

>Ja - men der er ikke noget du får lov til.

har han da ikke en dommerkendelse ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Gamle

Dato : 04-04-10 18:33

Ivan V. Klattrup wrote:

> har han da ikke en dommerkendelse ?

Nej dog ikke.

Det er een der har sendt en meget upassende mail, hvilket han skal have
besked om, så han er klar over at hans identitet er kendt.

Mvh.
Torben

Fra : emjeppesen

Dato : 04-04-10 20:43

Gamle skrev:

>Det er een der har sendt en meget upassende mail, hvilket han skal have
>besked om, så han er klar over at hans identitet er kendt.

At du gider. Det lyder som almindelig spam.

Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-04-10 21:08

Gamle skrev:

>Det er een der har sendt en meget upassende mail,

Det får man ind imellem, nogen gange oftere end andre, især når man
skriver på usenet og det ikke er alle der kan lide ens tone

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Gamle

Dato : 05-04-10 13:46

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det får man ind imellem, nogen gange oftere end andre, især når man
> skriver på usenet og det ikke er alle der kan lide ens tone

Det er ikke mig det drejer sig om og det er ikke på usenet,men privat. Så
det har ikke noget med spam at gøre, men derimod en beskidt anklage som ikke
har hold i virkeligheden. Den er simpelthen gået forkert i byen.

Mvh.
Torben

Fra : emjeppesen

Dato : 05-04-10 14:13

Gamle skrev:

>Det er ikke mig det drejer sig om og det er ikke på usenet,men privat. Så
>det har ikke noget med spam at gøre, men derimod en beskidt anklage som ikke
>har hold i virkeligheden. Den er simpelthen gået forkert i byen.

Når du ikke kender afsenderen, så er det spam.
Send mailen til
dansk@spamklage.dk

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 06-04-10 10:04

Hej emj

> Når du ikke kender afsenderen, så er det spam.

Iflg. dansk lov er det kun mail fra virksomheder
der kan være spam.

--
Mvh Max

Fra : emjeppesen

Dato : 06-04-10 10:31

Max skrev:

>Iflg. dansk lov er det kun mail fra virksomheder
>der kan være spam.

OK.

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-04-10 19:06

Max wrote:
> Hej emj

> Iflg. dansk lov er det kun mail fra virksomheder
> der kan være spam.

Det kan man så diskutere, men iflg. Forbrugerombudsmanden er det kun
e-mails fra firmaer som kan være ulovlig spam.

I mine øjne findes der en hel del spam som er lovlig efter dansk
lovgivning, men som det på længere sigt ville dejligt at få fjernet hvis
det skulle blive muligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen