Huller i tekstforståelse
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-10 18:02

Dom 24 p:Trinit
???? Jens Lüche ??? ????
???? confirm: Nom: Dorthe
i Kjerte, Fa??: Birthe Kirsten
Andersdatter, Test: Peder Han-
sen, Niels Nielsen, Jørgen
Pedersen og Bertel Larsens Hustruu, alle af Kjerte

Det er, hvad jeg får ud af Odense Amt, Baag Herred, Kerte Sogn 1772/1804
opslag 30 midt på siden.

Datoen får jeg til 5. november.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 03-04-10 21:26

Den 03-04-2010 18:01, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
> Pedersen og Bertel Larsens Hustruu, alle af Kjerte
>
> Det er, hvad jeg får ud af Odense Amt, Baag Herred, Kerte Sogn 1772/1804

Dom 24 p: Trinit.
Blev Jens Lyches Datters
Daab confirm: Nom: Dorthe
i Kjerte, Susc. Birthe Kirstine
Andersdatter, Test: Peder Han-
sen, Niels Nielsen, Jørgen
Pedersen og Bertel Larssens Hustrue, alle af Kjerte

Susc. er latin og en forkortelse for Suscipio, der der bærer barnet.

Datoen får jeg til 25. november 1781

Venlig hilsen
Arne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-10 20:52

Arne Nielsen wrote:

> [...]
> Andersdatter, Test: Peder Han-
> sen, Niels Nielsen, Jørgen
> Pedersen og Bertel Larssens Hustrue, alle af Kjerte

Tak, det var tæt på rigtigt, hvad jeg selv tydede.

> Datoen får jeg til 25. november 1781

Ups. Overså et årsskifte på opslag 27, så ja, 25/11, men er datoen så
fødsels- eller dåbsdato?

Men ikke noget om moderens navn. Godt jeg har det fra en FT i 1787.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 03-04-10 22:42

Den 03-04-2010 20:52, Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> fødsels- eller dåbsdato?
>
> Men ikke noget om moderens navn. Godt jeg har det fra en FT i 1787.

Dåbsdato. Det var den vigtigste dato for præsten.

Arne