Hyggeligt pitoresk sted i Grækenland
Fra : klausba

Dato : 01-04-10 15:31

Hej,

Har i nogen forslag til et godt rejsemål i Grækenland?

Det vi søger er et lille hyggeligt, ikke overendt, pitoresk sted med
smag af det oprindelige grækenland, og det må gerne være et sted uden
store byer eller mange turister.

Hotellet behøver ikke at være ren luksus og må gerne være et lille
familiested eller lignende, bare det er rent og hyggeligt.

Mvh

Klaus

Fra : SEJ

Dato : 03-04-10 19:44

Hej Klaus

Prøv Ikaria, der er er ikke overendt og er det mest stille sted vi har været
i Grækenlnad i Juli, vi har været mange steder hvert år de sidste 25 år.

http://www.23hq.com/sejprv/photo/3347815?album_id=3338664

Vi var der kun 4 dage, men fred og ro og meget smukt.

Vi boede i Armenistís på daidalos, og vi fløj dertil fra Athen, men husk at
bestille taxi i forvejen, og det kan være en en barsk landing, hvilket det
var og har iøvrigt også prøvet landing på færøerne.

mvh

Sej

Fra : Søs

Dato : 04-04-10 13:42

Hej!

Jeg vil så foreslå naboøen Fourni, som vi besøgte sidste sommer, og faldt
total for!!!

Også vi har rejst rigtig meget i Grækenland, og Fourni var sådan en ø, vi
slet ikke troede fandtes mere!
Det var som at vende 25-30 år tilbage i tiden!!!

Ingen store "fine" hoteller, ikke engang en pool, men små hyggelige Studios,
hvor man bor midt i den græske hverdag

Når vi handlede ved købmanden, fik vi et mindre "græskkursus", og
restauranterne havde ingen menukort, men vi måtte med ind i køkkenet, og se
hvilke lækkerier de havde tilberedt den dag!

En gammel dame hev os med ind og åbnede ovnlågen, så vi kunne se de lækre
fyldte tomater / peberfrugter hun lige havde lavet.
Og bagefter hen og åbne køleskabet, hvis der var noget der, som fristede os
mere.
Hun kunne næsten intet engelsk, men ved "tegnsprog" kommer man langt, og god
mad, det kunne hun lave

I det hele taget fik vi intet "elendig turistmad" på øen, da de fleste
besøgende var andre grækere, der ved hvordan det skal smage

Vi så vel højst 20 andre udlændinge, og det var jo de samme vi mødte igen og
igen, da øen ikke er ret stor.
Og jeg ved da også, at mange helt sikkert vil kede sig der.
Men for os var det et rigtigt lille paradis

Vi købte en "charterbillet" til Samos, hvor vi sov den første nat, inden vi
næste dag kunne sejle til Fourni.

Da vi ankom, stod der flere som ville leje overnatning ud, bl.a den herlige
gamle mand Nikos, som har flere steder, både det meget populære "Studio
Rena" ved stranden, og flere i byen, hvor vi valgte et.

Vi ville fra starten have været videre til Ikaria, men der var for skønt på
Fourni, så det må blive en anden gang

Hvor I end kommer hen, så rigtig god tur!

Venlig hilsen Søs.