opslag ønskes
Fra : Anne

Dato : 30-03-10 18:51

Hej

Jeg har brug for lidt eksperthjælp igen. Hvad står der før faderens navn
?????????? Peder Christiansen og kone Johanne Pedersdatter
og under faddere i Cidse Marie Pedersdatters dåb ? født 21-3-1813

Holbæk amt, Skamstrup sogn 1812-1829 opslag 64 nr 6

mvh Anne Bach

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-03-10 11:43

"Anne" <annebachFJERNDETTE@vanlosenet.dk> skrev Tue, 30 Mar 2010
19:51:00 +0200

>Holbæk amt, Skamstrup sogn 1812-1829 opslag 64 nr 6

Da der ikke er andre der har svaret vover jeg et halvt øje.
Jeg læser:

Hmd. i Gothaab, Sør-
ninge bye og Præste-
gaardsforpagter Peder
Christiansen og Kone
Johanne Peders-
datter.

Hmd(?) ved(?) Benzonslund Niels
Nielsen og Kone, Pigen Karen
Olsdatter og Chr. Tomas Jen-
sen, begge af Sørninge.

Benzonslund er et gods i nabosognet Holmstrup.

Under ordet "Gothaab" er der tilsyneladende indføjet noget som ikke kan
læses.

Fra : Anne

Dato : 31-03-10 19:34

Tusind tak for hjælpen Arne. Jeg er glad for du er med i denne nyhedsgruppe

Nå, så han var præstegårdsforpagter. Jeg troede sådan en gård var forbeholdt
præsten, men man kan jo bliver klogere. Benzonslund har jeg heller ikke hørt
om før.

Rigtig god påske

mvh Anne