Jeg har een til: Tydning KB Rorslev Sogn, ~
Fra : Jens N. Jensen

Dato : 29-03-10 14:08

Jeg takker Arne mange gang for opslag 132. Jeg har een til. Samme bog,
opslag 144, nederste indførsel. Datoen for den foregående er 11 Februar.

"Samme dag hiemmedøbt Hans Bendixsens [der ser jeg helt bestemt it "x"]
og Hustrus Bodel Jensdatters Barn i Blanke. Anna Kaldt. Jens Rytters
koon i Blanke holt Barnet. Overværende vare...under .... anførte ...
.... og to blev døbt. Dette 2der Barn blev ... Torsdag."

Her gør jeg i stå. Til en hjemmedåb er der vel en meget begrænset
tilskuermængde. Og jeg ser også at der er et andet barn, men kan
ikke gøre nogen mening af hvad der står.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 29-03-10 17:58

Den 29-03-2010 15:07, Jens N. Jensen skrev:
> [...]
> tilskuermængde. Og jeg ser også at der er et andet barn, men kan
> ikke gøre nogen mening af hvad der står.

Det er muligt, at du har ret med hensyn til x i Bendixen, men i så fald
står der Bendixsen. x'et er ikke skrevet, som man kunne forvente.

Samme Dag hiemmedøbt Hans Bendixsens og Hustrue Bodel Jensdatters Barn i
Blanke Anna kaldt. Jens Rytters Kone i Blanke holt Barnet. Overværende
vare de ved det andet Barn anførte Vidner, da det paa samme Tiid og Sted
blev døbt. Disse 2de Børn bleve fremstillede Skiærtorsdag.

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 29-03-10 20:51

Am 29.03.2010 18:57, schrieb Arne Nielsen:

> [...]
> vare de ved det andet Barn anførte Vidner, da det paa samme Tiid og Sted
> blev døbt. Disse 2de Børn bleve fremstillede Skiærtorsdag.

Når du har skrevet det kan jeg jo også se at det står sådan. Jeg bukker
og takker i ærbødighed og undrer mig hvor mange år man skal studere
gammel skrift for at kunne læse den slags kragetæer.
Hvor er det godt at du er der!
Mange tak, Arne

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen