Tydning af detalier fra KB Rorslev Sogn, V~
Fra : Jens N. Jensen

Dato : 29-03-10 11:57

Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe mig med
KB Rorslev Sogn, Vends Herred, Odense Amt 1702-1815, opslag 132
sidste dåb under 1787,hvor jeg har problemer med et par ord.
Her er hvad jeg så vidt kan - errr mener at kunne - læse:

"den 23de Sønd: post Trinit. døbt Huusmandens
[Hans?] Bendixsen og Bodil [Jens?]datt: barn
af Blanke Bodil Catrine kaldt.
[ulæseligt] Jens Pedersen, Rasmus Larsen, Jens
[Lar?]sen af Bl: og Jens Jensen og Anders Hansen
alle af Roerslev."

Jeg er ikke i tvivl om at det ulæseige ord er fadderne,
men hvad er ordet? Jeg har ofte set dette ord som en
forkortelse dette område, men har ikke v¶ret i stand
til at finde hvad det er.

Jeg takker så meget hvis nogen kan give et par linier.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 29-03-10 12:13

Den 29-03-2010 12:57, Jens N. Jensen skrev:
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Jens N. Jensen

den 23de Sønd: post Trinit. døbt Huusmandens
Hans Bendiksen og Bodil Jensdatt: barn
af Blanke. Bodil Catrine kaldt.
overværende Jens Pedersen, Rasmus Larsen, Jens
Hansen af Bl: og Jens Jensen og Anders Hansen
alle af Roerslev.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/