nyt opslag ønskes
Fra : Anne

Dato : 23-03-10 17:56

Så er den gal igen med Gershøj Sogn Roskilde amt 1814-1831 opslag 52 - 5.

Jeg er kørt fast med dette par, så jeg ville blive meget glad, hvis der er
en der kan oversætte "hele vielsen" Hendrik Jensen Lindrup og Marie
Nielsdatter.
Marie dør i 1829 og deres datter Juliane Kirstine Henriksdatter (9 år i FT
1834 Sæby) er almisselem hos en Knud Hansen. Jeg kan ikke finde Henrik i
1834 FT og han er ikke død i Gershøj/Sæby før 1834. Måske er han smuttet til
Brasilien

På forhånd mange tak

mvh Anne Bach

Fra : Arne Nielsen

Dato : 23-03-10 21:38

Den 23-03-2010 17:56, Anne skrev:
> [...]
> 1834 Sæby) er almisselem hos en Knud Hansen. Jeg kan ikke finde Henrik i
> 1834 FT og han er ikke død i Gershøj/Sæby før 1834. Måske er han smuttet

d. 23 October, Ungkarl Hendrik Jensen Lindrup, 23 Aar gl., Bagersvend,
opholdende sig hos Bendt Frideriksen paa Sæbye mark.
Fruentimmeret Marie Nielsdatter, 28 Aar gl., opholdende sig hos sin
Stiffader Bendt Frideriksen paa Sæbye mark.
Jens I C S Christensen, Hd. i Gershøj, Bendt B F S Hrideriksen, Hd. paa
Sæbye Mark.
d. 11 Decbr. 1824.

(Hd. = Husmand)

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Anne

Dato : 23-03-10 23:22

Tusind tak Arne. Jeg håber jeg engang bliver lige så god til at tyde
kragetæerne som du er.
Det hjælper mig desværre ikke til at finde deres forældre. Det havde jeg
håbet. Ærgerligt at de ligger lige mellem folketællingerne. Har du nogen
gode idéer ?

mvh Anne Bach

Fra : Arne Nielsen

Dato : 24-03-10 14:43

Jeg fandt Hendrik Jensen Lindrup i Gershøj 1814-1831,
Jævnførelsesregistret, side 115, nr. 12, opslag 113. Der står, at han
kan findes i Tilgangslisten, side 75. Der er opslag 63, og her står, at
han kom fra Roskilde.

Konen må hedde Maren Nielsdatter, ikke Marie Nielsdatter.

Jeg har ikke kunnet finde noget om, hvor Hendrik blev af efter Marens død.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Anne

Dato : 24-03-10 16:15

Jeg tror du har ret Arne. Under begravelsen 1829 Gershøj opslag 96 tænkte
jeg at hun hed Maria med jeg tror nu at der står Maren. Det giver jo en lidt
større chance for at finde dåben at have det rigtige navn !! Så TAK endnu
engang

Når de skriver Roskilde. Mener de så Roskilde by ?

Mvh Anne

Fra : Arne Nielsen

Dato : 24-03-10 22:20

Ja, det må være Roskilde by.

Måske er her en kandidat:

Navn: Hendrik Jensen Alder: 32 Civilstand: Enke
Erhverv: Tjenestekarl

Kilde: FT 1834 Amt: Frederiksborg Herred: Horns Sogn: Krogstrup
Stednavn: Ordrup B e
Matr.nr/adresse: Svandholm Hovedgaard Indtastningsnr: A8721 Løbenr.: 45
Navn: Hendrik Jensen Alder: 36 Civilstand: enke
Erhverv: Tjenestekarl.

Kilde: FT 1840 Amt: Frederiksborg Herred: Horns Sogn: Krogstrup
Stednavn: Overberg Hovedgaard
Husstands-/familienr: 1 Indtastningsnr: A8723 Løbenr.: 25
Navn: Hendrik Jensen Køn: M Alder: 41 Civilstand: Enkemand
Erhverv: Dagleier Fødested: !!

Kilde: FT-1845 Amt: Frederiksborg Herred: Horns Sogn: Krogstrup
Stednavn: Ordrup
Matr.nr/adresse: et Huus Husstands-/familienr: 11 Indtastningsnr:
A8730 Løbenr.: 68

Desværre står der intet om fødested i FT 1845, og jeg kan ikke finde
ham i 1850.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Anne

Dato : 24-03-10 23:04

Det ser meget lovende ud Arne - tusind tak

Venlig hilsen Anne