Nyhedsgruppe-servere?
Fra : Martin

Dato : 22-03-10 09:53

Hej

Findes der andre nyhedsgruppe-servere end http://www.dotsrc.org/,
hvor
man kan få adgang til de danske nyhedsgrupper via sin mailklient?
Jeg bruger Thunderbird 3.0.3.
Jeg har længe brugt http://www.dotsrc.org/ men synes, at stabiliteten
og hastigheden er noget svingende. Derfor kunne jeg godt tænke mig
at prøve en anden udbyder, hvis det findes.

Jeg kan selvfølgelig Google Grupper, men fortrækker, at jeg kan hente
det ind i min mail klient. Jeg har Fullrate som udbyder.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Allan G

Dato : 22-03-10 17:18

"Martin" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
[...]

nntp.aioe.org

Den har vist de fleste danske
Men hvor stabil den er ved jeg ikke.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 22-03-10 17:29

"Allan G" <allan_roskilde@fhotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> nntp.aioe.org
>
> Den har vist de fleste danske
> Men hvor stabil den er ved jeg ikke.
>
> Mvh Allan

Nå det kan værer jeg var for hurtig der, nu virker den ikke her.
Nu er jeg på TDC og de har en del problemer lige nu, det er måske derfor det
ikke duer her.
Den virkede fint for 4 dage siden.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-03-10 17:55

http://www.eternal-september.org/

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Steen

Dato : 22-03-10 22:02

In article <4ba7a0ec$0$277$14726298@news.sunsite.dk>,
"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote:

> http://www.eternal-september.org/

Bruges også her. Den er ganske stabil, har godt 30.000 grupper (inkl de
danske), har enkelte binære grupper (godtnok kun en håndfuld, men
alligevel) - og så har den de enkelte alt.grupper jeg ikke kan få på
dotsrc

Fra : John V.

Dato : 22-03-10 18:23

Den 22-03-2010 16:52, Martin skrev:
> [...]
>
> Jeg kan selvfølgelig Google Grupper, men fortrækker, at jeg kan hente
> det ind i min mail klient. Jeg har Fullrate som udbyder.

Jeg bruger også tunderbird
news.sunsite.dk Normalt er det ellers ret stabilt..
TDCs news.inet.tele.dk man skal ikke registrere sig

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-03-10 18:48

"John V." <taform@c.dk> skrev :

>TDCs news.inet.tele.dk man skal ikke registrere sig

Men man skal være opkoblet med TDC-forbindelse og selvom Fullrate
ejes af TDC, så kan man ikke.

Fullrate har fravalgt den slags mod en lavere pris (ligesom, der
heller ikke er en mailserver).
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-03-10 20:00

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Fullrate har fravalgt den slags mod en lavere pris (ligesom, der
> heller ikke er en mailserver).

Der er skam en udgående mail-server. Det må være indgående du tænker på.

Fra : Martin

Dato : 22-03-10 11:49

On 22 Mar., 17:55, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> http://www.eternal-september.org/

> [...]

Mange tak for jeres svar.
Jeg vil gerne prøve eternal-september, men hvordan får jeg fat i
de danske grupper / abonnementer?
Jeg har tilføjet kontoen med serveren news.eternal-september.org

Jeg kan se de danske grupper her: http://www.eternal-september.org/groups.php?hierarchy=dk
Men hvor gemmer de sig, når man har tilføjet kontoen i Thunderbird?
Jeg har været inde under Håndter abonnementer på nyhedsgrupper,
men der står bare en række grupper, som ender på config, grouprequest
osv,

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin

Dato : 22-03-10 12:15

Fra : Martin

Dato : 22-03-10 12:20

Fra : Martin

Dato : 22-03-10 12:23

On 22 Mar., 19:14, Martin <plougor...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg har været inde under Håndter abonnementer på nyhedsgrupper,
> men der står bare en række grupper, som ender på config, grouprequest

Jeg har vist fundet ud af det. Jeg klikkede på Opdater under
håndteringen
af abonnemter, og så blev de hentet.
Alle tiders.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-03-10 23:16

On Mon, 22 Mar 2010 08:52:30 -0700 (PDT), Martin <mploug@pc.dk> wrote:

>Jeg kan selvfølgelig Google Grupper, men fortrækker, at jeg kan hente
>det ind i min mail klient. Jeg har Fullrate som udbyder.

Hvis du ikke har noget imod at betale lidt anbefaler jeg:

http://individual.net/

Det koster kun 10 Euro om året og servicen er super! Hver gang jeg har
skrevet til staff har jeg fået et venlig svar indenfor 24 timer.
¨
Serveren er også klippestabil. Det er KUN tekstgrupper.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-03-10 13:22

Martin sendte dette med sin computer:
> Hej
>
> Findes der andre nyhedsgruppe-servere end http://www.dotsrc.org/,
> hvor
> man kan få adgang til de danske nyhedsgrupper via sin mailklient?

"freenews.netfront.net"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Allan G

Dato : 23-03-10 13:51

> "freenews.netfront.net"
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Den var fin den der, der er også de binare grupper med.
Selvom den kun kan huske inlæg i 24 timer.

Mvh Allan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-03-10 02:54

Allan G frembragte:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Den var fin den der, der er også de binare grupper med.

Okay!?

> Selvom den kun kan huske inlæg i 24 timer.

Okay

Hans
www.zofiaoghans.dk