Andet multimedie
bentjuul 3670
Corel 10 i win7
Fra : Per*

Dato : 22-03-10 06:04

Corel (draw/photo) 10 virker ikke (her) under win 7. Det gør X5-demoen
naturligvis, men jeg har ikke så meget lyst til at investere i den: Jeg
bruger ikke Corel så meget at en udgift på 4-5 KKr kan retfærdiggøres.
Nogen der har erfaring med ældre Corel-pakker under win7 - hvad virker?

mvh Per* (bass at live dot dk)

Fra : Max

Dato : 22-03-10 14:10

Hej Per*

> Corel (draw/photo) 10 virker ikke (her) under win 7. Det gør X5-demoen
> naturligvis, men jeg har ikke så meget lyst til at investere i den:

Har du prøvet at ændre på kompatbilitetstilstanden ?

Max

Fra : Per*

Dato : 22-03-10 22:24

"Max"

> Har du prøvet at ændre på kompatbilitetstilstanden ?

Jeg er så ny i win7 at jeg ikke ved hvad det er endnu - men det vil jeg
prøve at finde ud af... Tak /// Per*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-03-10 08:05

Per* sendte dette med sin computer:

> "Max"

> Jeg er så ny i win7 at jeg ikke ved hvad det er endnu - men det vil jeg prøve
> at finde ud af... Tak /// Per*

Højreklik på startikonet for Corel, vælg kompatibilitet > sæt flueben
ved "kør dette program i kompatibilitetstilstand for" og vælg f.eks.
Vista eller XP. sæt evt. også flueben ved "kør dette program som
administrator"

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per*

Dato : 23-03-10 08:21

"Brian Vestergaard"

> Højreklik på startikonet for Corel, vælg kompatibilitet > sæt flueben ved
> "kør dette program i kompatibilitetstilstand for" og vælg f.eks. Vista
> eller XP. sæt evt. også flueben ved "kør dette program som administrator"

Det fandt jeg ud af, men det har desværre ikke hjulpet på de programmer jeg
har problemer med. De har tidligere kørt godt under XP, nu vil de bare ikke.
Corel skriver selv at man skal op i nyeste version før den er kompatibel med
7 - så det skal jo nok passe Tak for hjælpen! /// Per*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-03-10 20:10

Den 23-03-2010, skrev Per*:

> [...]
> Corel skriver selv at man skal op i nyeste version før den er kompatibel med
> 7 - så det skal jo nok passe Tak for hjælpen! /// Per*

Det forstår jeg ikke, jeg kører med Corel9DK på Windows 7 og det uden
problemer af nogen art...

Har du installeret det efter ovenstående opskrift, den i mit forrige
indlæg ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per*

Dato : 23-03-10 23:38

"Brian Vestergaard"

> Det forstår jeg ikke, jeg kører med Corel9DK på Windows 7 og det uden
> problemer af nogen art...
>
> Har du installeret det efter ovenstående opskrift, den i mit forrige
> indlæg ?

Jeg har installeret det "lissom jeg plejer" - og så kommer fejlmeldingen når
jeg forsøger at åbne et nyt (eller gammelt) dokument i PhotoPain og Draw:
CorelDRAW er holdt op med at fungere Windows søger en løsning på problemet.

Der sker uanset hvilken tilstand jeg kører under: XPsp2 og XPsp3 - hvor
programmerne har kørt fint i årevis

Jeg vil prøve at installere en 9-er i stedet.

mvh Per*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-03-10 07:25

Per* frembragte:

> [...]

> programmerne har kørt fint i årevis

> Jeg vil prøve at installere en 9-er i stedet.

Du skal installere i Windows XP SP2 kompatibel tilstand og som admin,
prøvede lige v10 og det virker også

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per*

Dato : 24-03-10 17:14

"Brian Vestergaard"

> Du skal installere i Windows XP SP2 kompatibel tilstand og som admin,
> prøvede lige v10 og det virker også

Vi det sige at jeg skal afinstallere Corel 10, derefter skifte til XPsp
kompatibel tilstand - og derefter installere Corel 10?

mvh Per*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-03-10 19:28

Per* formulerede onsdag:

> "Brian Vestergaard"

> Vi det sige at jeg skal afinstallere Corel 10, derefter skifte til XPsp
> kompatibel tilstand - og derefter installere Corel 10?

Ja og nej... først afinstallere du, så sætter du skiven i med v10 og
vælger "åbn" derefter højreklik på setupikonet, vælg kompatibilitet >
sæt flueben ved "kør dette program i kompatibilitetstilstand for" og
vælg XP SP2. sæt evt. også flueben ved "kør dette program som
administrator"

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per*

Dato : 25-03-10 22:40

> [...]

> flueben ved "kør dette program i kompatibilitetstilstand for" og vælg XP
> SP2. sæt evt. også flueben ved "kør dette program som administrator"

Tak for tålmodigheden, Brian, men det virker bare ikke endnu (efter 4 gange
install). Det kan være fordi jeg installerer fra harddisken og ikke en cd,
det må jeg lige prøve at eksperimentere med - når jeg får tid igen. mvh Per

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-03-10 16:07

Per* kom med denne ide:

> [...]

> det må jeg lige prøve at eksperimentere med - når jeg får tid igen. mvh Per

Kast lige en mail privat

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per*

Dato : 04-04-10 07:51

> "Brian Vestergaard"
> Kast lige en mail privat

- hvis din mailadresse er valid har jeg gjort det..

mvh Per*

Fra : Per*

Dato : 07-04-10 14:31

Problemet er løst:

win7 skulle helt ned i 98/Millenium-tilstand - nu kører det!

mvh Per*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-04-10 14:40

Per* har bragt dette til verden:
> Problemet er løst:

> win7 skulle helt ned i 98/Millenium-tilstand - nu kører det!

Ups... glemte vist at svare på mailen :o/

Men godt du har fået løst det, bare mærkeligt den skal helt derned, når
det spiller her som XP-SP2 :o/

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)