Johannes Jürgensen gift med Christine, Thu~
Fra : Henning Nielsen

Dato : 20-03-10 21:09

Søger data fra min morfar og mormor. Min mor, Agneta Henriette Christine
Ignatz, født Jürgensen er født i Thumby d.27.februar 1905., nu Scharup
Thumby, Krs. Schleswig-Flensburg, og døde i Flensborg d.24.februar.
Wilma Nielsen, født Ignatz

Fra : Ib Molbech

Dato : 21-03-10 00:49

On 20 Mar., 21:09, "Henning Nielsen" <henningskoresk...@mail.tele.dk>
wrote:
> [...]
> Ignatz, født Jürgensen er født i Thumby d.27.februar 1905., nu Scharup
> Thumby, Krs. Schleswig-Flensburg, og døde i Flensborg d.24.februar.

Desværre kan jeg ikke hjælpe med dit spørgsmål, men jeg har fundet en,
'der ligner' i FamilySearch - født et par hundrede før i Thunby:
IGI Individual Record    FamilySearch™ International Genealogical Index
v5.0
   Germany
Search Results | Download | Print

AGNET JURGENSEN    Pedigree
   Female        Family

Event(s):
   Birth:
   Christening:
   Death:
   Burial:

Marriages:
   Spouse:    CLAUS FRESE    Family
   Marriage:
14 JUL 1709    Thumby, Schleswig-Holstein, Preussen
   Husband Age at Marriage:    24

Messages:
   Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the
submitter's name and address and may include source information. The
address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know
the batch and sheet number.

Source Information:
   Batch Number:    7626648
   Sheet:    43
   Source Call No.:    1058690    Type:    Film

Mvh
Ib Molbech

Fra : Henning Nielsen

Dato : 06-06-10 21:53

Min morfar er Johannes Wilhelm Jürgensen, født 11.februar 1875 i Thumby,
Krs. Schleswig. Han døde 1.marts 1947 i Flensborg. Min mormor er Christina
Friederika, født Jürgensen, er født 19.juli 1877 i Isted, Kreis Schleswig ,
og døde 22.februar 1942 i Flensborg.
Johannes far hed Peter Jürgensen og var gift med min oldemor, Henriette
Margaretha Joosten. Deres sidste bopæl var Kleinrüde, Landkreis Flensburg.
Hvor og hvornår er mine oldeforældre født og hvornår døde de?
Christina Friederika Jürgensens far hed Thomas Johannes Jürgensen, gift med
Agnetha Dorethea Kordts, og deres sidste bopæl var Idstedmark (Idstedtfeld),
mangler deres fødselsdata og dødsdag.
Er meget interesseret i min oldemor, Henriette Margaretha Joosten fars navn
m.m., da min mands farmor også er født Joosten. Hun hedder Marie Elisabeth
Joosten, født 15.febr.1885 i Sørup og døde 7/8 1959 i Flensborg, hun blev
gift med min mands farfar Asmus Nielsen d.29/3 1912. Maries forældre hedder
Hans Heinrich Joosten født 17/2 1845 død 27/3 1886 gift med Christine Maria
Henningsen født 1859 i Mooswatt død 8/1 1915 i Flensborg. Christine blev
gift 2.gang med Johannes Lornzen Schmidt, kromand i Ringsberg. Christines
far hed Peter Jürgen Henningsen, født 8.10.1827 død 5/2 1912 i Ringsberg,
han var gift med Marie Christine Jessen. Christines farfar hed Christian
Joosten og var gift med Elisabeth Maria Nielsen.

Fra : Henning Nielsen

Dato : 02-09-10 22:04