=HVIS() - skal give tomt felt
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-03-10 15:28

Hej

Jeg har brug for, at en celle (C2) der har nedenstående formel.

=HVIS(Information!$B$13<>0;"";"TEST")

Det virker såmænd fint, men cellen ved siden af (C3) vil jeg godt
kunne lave det "modsatte" i (dog med en anden tekst), men den går
umiddelbart ikke. Jeg har prøve de to nedenstående formler.

=HVIS(Information!$B$13<>0;"TEST";"")
=HVIS(Information!$B$13<>0;"TEST";)
=HVIS(Information!$B$13<>0;"TEST")

Problemet er, at teksten i cellen C2 går ind over celle C3. Så længe
den (C3) er tom, er det ikke noget problem, men den øverste formel
(med "") giver umiddelbart en tom celle, men teksten fra C2 går ikke
ind over celle C3. Den midterste formel viser i stedet et nul i
cellen, og den nederste formel skriver FALSK i cellen. Jeg vil gerne
have, at cellen er "blank" på samme måde, som hvis der intet var
skrevet i den.

Hvordan gør jeg dette?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-03-10 10:43

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> cellen, og den nederste formel skriver FALSK i cellen. Jeg vil gerne
> have, at cellen er "blank" på samme måde, som hvis der intet var

Jeg går ud fra,m at du mener C2 og D2 ikke C2 og C3, som ikke står ved siden
af hinanden men under hinanden.
I så fald kan det ikke lade sig gøre at få teksten i C2 til at gå ind
overD2. Det sker kun når cellen faktisk er tom. Men så snart der står en
formel i C3 er den ikke længere tom, selv om formlen producerer et "tomt"
resultat.

Hvis du skal kunne læse hele teksten i C2 er du simpelthen nødt til aty gøre
C-kolonnen bredere.

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-03-10 07:57

On 20 Mar., 10:43, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:
> Jeg går ud fra,m at du mener C2 og D2 ikke C2 og C3, som ikke står ved siden
> af hinanden men under hinanden.

Det har du ret i.

> [...]
> formel i C3 er den ikke længere tom, selv om formlen producerer et "tomt"

Hmm, træls.

> Hvis du skal kunne læse hele teksten i C2 er du simpelthen nødt til aty gøre
> C-kolonnen bredere.

Det er desværre ikke en brugbar løsning, for jeg har netop brug for
noget andet tekst lige ved siden af (i D2), når der ikke står noget i
C2.