E-Mail
webnoob 5265
WebDisk hos TDC. Virker det?
Fra : Thomas

Dato : 17-03-10 15:15

Hej.
Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg mener at jeg rammer
nogenlunde rigtigt.

Jeg har igennem længere tid haft mit Internet abonnement hos TDC, og har
derfor adgang til noget de kalder "Webdisk".
Altså et sted på nettet hvor man har mulighed for at gemme data osv.

Problemet er bare at det ikke virker særlig godt på mit system, og flere
forsøg med at kontakte TDC's hotline har ikke rigtig båret frugt.
I TDC kører man åbenbart XP, og da jeg tror at nogle af problemerne kan
ligge i styresystem og browser type, så kunne det være interessant at høre
fra nogen herinde der har større succes end jeg selv.
Jeg bruger selv Windows 7 og IE8.

Når jeg forsøger at logge på denne "Webdisk" bliver jeg sendt til en
underlig blank side, dog med en smule mystisk grafik.
Jeg har så fundet ud af ved at installere Mozilla Firefox, at jeg faktisk
godt kan logge ind uden problemer.
TDC påstår dog at det er testet med Win7 og IE8, så problemet må ligge
lokalt hos mig.

Næste problem er så, hvis jeg har været logget ind med Firefox, og jeg har
oploadet en fil til min "Webdisk" som jeg efterfølgende gerne vil vise
andre, så kan man lave det TDC kalder en "Delelink". Så kan man generere en
link, som man efterfølgende kan sende til en kammerat, som så kan få adgang
til filen uden at skulle logge ind osv.
Men heller ikke dette kan jeg få til at virke. Nu bruger jeg dog også
Windows Live mail som åbner min IE8 som standardbrowser når jeg klikker på
sådan et link i min mail.
Folk kan godt klikke på linket og komme ind og se min mappe hvor filen jeg
vil vise dem ligger, men klikker mine kammerater på denne fil for at hente
den, så kommer de også bare til en forkert side, og intet sker.
Suk..
Et eksempel på et delelink kunne være dette, som bare er en manual til et
stykke teknisk udstyr:
http://webdisk.tdconline.dk/n/50-17/share/LNK33754b6bda59c53d9/
Det virker bare ikke her.

Da TDC bare spiller lidt violin og siger jeg skal sætte alt til tilladt,
slette alle cookies osv osv., så kan de ikke gøre mere.
Jeg syntes jeg har prøvet en del nu, og eftersøger derfor nogen andre
herinde som måske har lidt erfaring med at bruge denne "Webdisk".
Interessant kunne det så være at høre om andre har problemer i stil med
mine, eller det bare spiller fint hos andre.
Den flinke mand hos TDC sagde sidst at han aldrig havde haft et opkald der
vedrørte Webdisk før.

Nogen kommentarerer?

Thomas.

Fra : Knud Erik

Dato : 17-03-10 16:16

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine, eller det bare spiller fint hos andre.
> Den flinke mand hos TDC sagde sidst at han aldrig havde haft et opkald der

Samme problem her
XP og Ie8

Fra : jos

Dato : 17-03-10 16:17

> Nogen kommentarerer?
>
> Thomas.
Jeg har for år siden skippet dem da det blev vanskeligt at komme i kontakt
med mennester som både er serviceminded og vidende

men kig på dropbox, om ikke det dækker dit behov? - det virker i hvert
tilfælde stabilt og effektivt.
Har brugt den som fileshare med kolleger i 6 mdr.

2Gb+ er gratis!

finn

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-03-10 00:09

Thomas skrev:
> [...]
> ligge i styresystem og browser type, så kunne det være interessant at
> høre fra nogen herinde der har større succes end jeg selv.

Jeg forsøgte at oprette og bruge en Webdisk, men
det forkom kluntet og uforståeligt så jeg opgav
hurtigt og gik over til dropbox, der virker
helt lige til: En folder i skyen, der opdaterer
de samme foldere på dine computere.

Jørgen Farum Jensen
..