G-mail Exhange Server + Mobil-tlf.
Fra : Peter

Dato : 16-03-10 22:03

Hej NG!

Er dette "det rette sted" for spørgsmål angående spørgsmål vedr.
"samarbejdet" mellem en Exhange Server og en mobil-tlf. ?

Jeg har prøvet at finde noget med "mail-servere", jeg kunne ikke finde andre
nyhedsgr.

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 16-03-10 23:53

"Peter" <peter@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "samarbejdet" mellem en Exhange Server og en mobil-tlf. ?
>
> Jeg har prøvet at finde noget med "mail-servere", jeg kunne ikke finde

Hej NG!

Resume: Jeg har oprettet en Google-konto med web-kalender. For at kalenderen
kan sync. med mobiltelefonen skal man også oprette en Google mail-adresse.
Til sidst indstiler man telefonen med en Exhange Server mail-indstilling. Så
langt - så godt.

Da jeg har en hjemmeside på et webhotel som ikke fungerer stabilt vedr.
e-mails, og hvor der ofte er problemer (får test-mails på PC'en men ikke på
telefonen, m.m.) fik jeg den idé, at jeg kunne videresende mail fra
webhotellet
til Goggle Exhange Serveren, da jeg bemærkede at serveren sync. kalenderen
straks der er foretaget en ændring.

Jeg modtager den videresendte mail på mobiltlf. (via Exhange Serveren)
men opdager nogle problemer. Nogle mails med vedhæftede pdf-filer kan åbnes
- andre ikke. Filerne har den samme afsender, så derfor er jeg sikker på, at
de
er lavet på samme måde. Dem der ikke kan åbnes ligner et windows-icon
istedet
for et pdf-icon. På PC'en ser pdf-filerne ens ud.
Formular-mails sendt fra hjemmesiden har intet indhold. Mailen har kun
overskriften og er angivet til 0 MB
Derefter oprettede jeg en ganske almindelig POP3 email-konto med den
samme Google email-adresse. Jeg videresendte mine mails (internt) til "den
nye" konto og nu ser alle pdf-filerne "rigtige" ud og alle kan åbnes.
Formular-mailen har nu også data-indhold.

Så skulle jeg teste med mails "udefra". Jeg havde nu en forhåbning om, at
mine Goggle-mails ville havne i "den nye" POP3 Google-konto - men de kommer
desværre stadigvæk på kontoen med Google Exhange Severen. Hvordan kan jeg
styre de modtagne mails hen til POP3-kontoen. Hvis dette ikke er muligt,
hvordan
får jeg problemerne løst på Exhange Serveren ?

Håber jeg har forklaret problemet godt nok. Ellers spørg bare!

hilsen Peter

Fra : Peter

Dato : 17-03-10 16:05

> Da jeg har en hjemmeside på et webhotel som ikke fungerer stabilt vedr.
> e-mails, hvor der ofte er problemer (får test-mails på PC'en men ikke på
> telefonen, bl.a.)

Problemet er løst. Mit webhotel kom med løsningen. Jeg skulle bruge IMAP
stedet for POP3

hilsen
Peter