Hjælp til af finde Jørgen Jensen Mørch Hjø~
Fra : Mørch

Dato : 14-03-10 14:13

Hej i Gruppen
Nu har jeg søgt i utallige sogne i Hjørring A for at finde Jørgen Jensen
Mørch (skolelærer) død -
Er så tæt på årstallet som jeg kan - Set i Hørmested sogn 23/4-1865 hvor en
søn Axel Sophus Mørch bliver konfirmeret.
Der står søn af Jørgen Jensen Mørch, ikke noget med afdøde, så må formode at
han lever der.
I Brøndreslev februar 1873 bliver Gerog Claudius Mørch begravet, og nu står
der søn af afdøde skolelærer Jørgen Jensen Mørch.
Altså Jøgen må være død et sted i Hjørring A imellem 1865 og 1873 men hvor?
Hans hustru dør i Brønderslev Nov. 1888 men ser ikke Jørgen der.
Jeg har set i afgangs/tilgangslister, under døde mænd i rigtig mange sogne
uden at finde spor. Har prim. søgt i omkring liggende sogne
af Hørmested og Brønderslev samt de sogne hvori familien har boet eller
virket. Elling, Sæby, Skæve, Hørmested, Vidstrup, Rubjerg og Brønderslev
Håber nogen forslag til hvor jeg skal søge? eller et godt råd
Jeg har en eftersøgning inde på DIS - men det er jo ikke alle der bruger
den.
Tak for hjælpen på forhånd

--
Venlig Hilsen
Jørgen Mørch

Jeg samler på grammofonplader (LP & Maxi singler)
Se også Esbjerg Tandemklub www.oz4abh.dk/tandem

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-03-10 22:13

"Mørch" <morch@oz4abh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber nogen forslag til hvor jeg skal søge? eller et godt råd
> Jeg har en eftersøgning inde på DIS - men det er jo ikke alle der bruger

Måske er han flyttet hen til en af sine børn.
Jeg havde det samme problem med min oldefar,
efter ca. 25 års søgen fandt jeg et ældgammelt
postkort, hvor han havde skrevet sin adresse
10 år efter, at jeg havde styr på ham -
og så var opgaven nem at gøre færdig.

Mvh.Bodil.