Andet multimedie
bentjuul 3670
Fonte i Adobe Illustrator
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 14-03-10 14:59

Hvis der optræder fonte i en PDF som åbnes med Illustrator, og
modtageren ikke har den pågældende font installeret, er der så ikke
noget med at de kan fritlægges ??

Eller er der en anden løsning

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-03-10 16:21

On 2010-03-14 14:59:22 +0100, Steen Mikkelsen said:

> Hvis der optræder fonte i en PDF som åbnes med Illustrator, og
> modtageren ikke har den pågældende font installeret, er der så ikke
> noget med at de kan fritlægges ??
>
> Eller er der en anden løsning

Jo, fontene kan outlines, men det er afsenderen, der skal gøre det. Det
kan ikke gøres uden fonten.

Den anden løsning er at erstatte fonten.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 15-03-10 16:20

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Jo, fontene kan outlines, men det er afsenderen, der skal gøre det. Det
> kan ikke gøres uden fonten.
>
> Den anden løsning er at erstatte fonten.

Tror du ikke, han mener at vedlægge...?

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-03-10 19:19

On 2010-03-15 16:19:41 +0100, Morten Lind said:

> Tror du ikke, han mener at vedlægge...?
>
> M.

Jeg mente erstatte. Altså modtageren af en pdf har ikke andre
muligheder end at erstatte fonten, hvis pdf'en skal bruges i
Illustrator.
Afsenderen kan inkludere fonten i pdf'en, eller outline teksten.

Der er så et trick til at få fonten ind alligevel, hvis man har en
anden pdf, hvor den er brugt i, men det er mere langhåret

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen