Arbejde på site flere steder fra med
Fra : Leif Neland

Dato : 09-03-10 12:31

Er der en tutorial/best practice eller blot gode råd til hvoran man
anvender Visual Web designer flere steder fra?

Jeg er vant til at bruge UltraEdit i (s)ftp, så jeg bare åbner websitet,
klikker mig igennem strukturen, åbner en fil, redigerer, gemmer, og det
er så det.

Så kan jeg senere gøre det samme fra en anden pc.

Blot jeg husker ikke at have den samme fil i editoren åben flere steder,
er der ingen problemer.

Nu vil jeg igang med .net og Visual Web Developer (2008).

Jeg startede et nyt project på arbejde, og publishede det til
webserveren, sagde den skulle publishe alle filer, ikke kun de, der var
nødvendige for at køre sitet.

Når jeg kommer hjem vil jeg arbejde videre, men jeg kan ikke åbne det
som et project fra web; der er ikke mulighed for at åbne et ftp-sted.
Jeg kan kun åbne det som websted, og selvom jeg retter noget ser det
ikke ud til at slå igennem.

Så prøvede jeg at åbne et eksisterende "klassisk" asp-website, og jeg
kunne se i ftp-serverens log, at Visual Web Developer gik i gang med at
gennemtrawle hele websitet, incl billedmappen, der er en træstruktur med
en mulliard billeder i tusindvis af mapper (overdrivelse fremmer
forståelsen). Det har den gjort foreløbig i en halv time...

Godtnok kun list-kommandoer, den har ikke hentet filer, og jeg håber
sandelig ikke den vil downloade hele websitet til min pc.

Og jeg gruer for hvad der vil ske, hvis jeg har sitet i .net; vil den
forsøge at uploade hele sitet incl billeder fra min pc, når jeg har
rettet i noget, og jeg publisher?

Bliver jeg nødt til at flytte billedmappen til et andet site?

Eller er løsningen at rsync'e, eller have en csv-server at have
"sourcen" liggende på, build'e og publishe resultatet fra et lokalt
"staging area"?

Eller bliver man nødt til at købe en Visual Web Developer Standard eller
dyrere for at kunne køre flere steder fra?

Eller lægge Visual Web Developer på webserveren og køre remote desktop
dertil?

(Efter 5 kvarter er den ikke færdig med billedmappen, 1600 mapper med
100.000 billeder. 5GB)

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-10 00:12

Leif Neland wrote:

> Nu vil jeg igang med .net og Visual Web Developer (2008).

Du får meget bedre svar om .net i news:dk.edb.programmering.dotnet

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-03-10 00:50

On 09-03-2010 18:11, Erik Ginnerskov wrote:

> Du får meget bedre svar om .net i news:dk.edb.programmering.dotnet

Der var også krydspostet til den.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-03-10 00:55

On 09-03-2010 06:31, Leif Neland wrote:
> [...]
> dertil?
>
> (Efter 5 kvarter er den ikke færdig med billedmappen, 1600 mapper med

Jeg tror ikke at ASP.NET og din hidtidige måde at arbejde på vil
være nogen success.

Opdel i:
- app source
- app "binary"
- data

Din app source har du på dine udviklings maskiner og i source control.

Din app "binary" (anførselstegn fordi det meste er tekst) builder du
fra din source og uploader til den rigtige server.

Data holdes helt separat.

Arne