WriteLine
Fra : Martin Jensen

Dato : 08-03-10 18:22

Hej NG

Jeg sidder og har brug for at oprette en asp fil. Til det formål
bruger jeg WriteLine, og det går også fint, indtil jeg skal
skrive %> i asp filen. Så hopper den jo ud af det asp jeg er i
gang med, og dermed når den aldrig til at skrive til filen

Eksempel
Dim filesys, filetxt, strFilnavn, strFilnavnSti

Set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strFilnavn = "test.asp"
strFilnavnSti = Server.Mappath("\test\"&strFilNavn)
Set filetxt = filesys.CreateTextFile(strFilnavnSti, True)
strTekst = "<%response.write ""hallo world!""%>"

filetxt.WriteLine(strTekst)
filetxt.Close

If filesys.FileExists(strFilnavnSti) Then
Response.Write ("Your file, '" & strFilnavnSti & "', has been
created.")
end if

Hvordan kan jeg komme til at skrive %> ind i min nye fil?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 08-03-10 20:28

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
Hej igen

Jeg fik selv løst problemet ved at indsætte > i en variabel

strTemp = ">"
strTekst = "<%response.write ""hallo world!""%"&strTemp

Fra : Leif Neland

Dato : 08-03-10 20:58

Martin Jensen skrev:
> [...]
> gang med, og dermed når den aldrig til at skrive til filen

> Hvordan kan jeg komme til at skrive %> ind i min nye fil?

Skiller % og >

response.write "<% response.write ""Hello, World"" %" & ">"

Det er ikke nødvendigt at bruge en variabel til det.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Martin Jensen

Dato : 08-03-10 22:32

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> response.write "<% response.write ""Hello, World"" %" & ">"

Ja selvfølgeligt :)