IMAP og Gmail
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-10 14:22

Jeg har prøvet at lave IMAP sync med Gmail og Thunderbird3.

Virker fint, men der er jo mails overalt.

Er der nogen, der kan fortælle mig en fornuftig opsætning af tingene?

Nu har jeg nogle adresser, der tjekkes af gmail. Nogle andre af
Thunderbird. Det er noget rod vil jeg tro.

Skal de alle sættes til at blive hentet af gmail og så sync'es med
Thunderbird derefter? Eller omvendt.

Begge steder laver jeg en filtrering ud i mapper og det er jo så blevet
endnu mere rodet nu.

Forslag modtages med kyshånd.

Hilsen

Mark

Fra : Steen

Dato : 21-03-10 18:09

In article <4b94f9e6$0$275$14726298@news.sunsite.dk>,
Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Thunderbird derefter? Eller omvendt.
>
> Begge steder laver jeg en filtrering ud i mapper og det er jo så blevet

IMAP er klart det bedste til mit temperament. Jeg bruger flere
forskellige maskiner (win/mac), så jeg kan godt li' at det ser éns ud
alle steder.
http://mail.google.com/support/bin/topic.py?hl=da&topic=12913

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-03-10 20:22

> IMAP er klart det bedste til mit temperament. Jeg bruger flere
> forskellige maskiner (win/mac), så jeg kan godt li' at det ser éns ud
> [...]

Du svarer ikke rigtig på spørgsmålet om opsætning. Ikke hvordan det
sættes op, men om f.eks. Gmail primær mailhenter og Thunderbird synk'er det.

Men med denne guide:

http://www.howtogeek.com/howto/internet/setting-up-gmail-imap-support-in-thunderbird-2x/

Tror jeg det begynder at se fornuftigt ud.

Jeg gætter på at du bruger Gmail til alt dit mail og så kan sætte
Thunderbird op til at køre IMAP via Gmail og ikke andet.

Som nævnt havde jeg nogle konti, der blev tjekket af Gmail og andre via
Thunderbird. Nu har jeg samlet det det i Gmail.

Hilsen

Mark

Fra : Steen

Dato : 22-03-10 22:06

In article <4ba67209$0$277$14726298@news.sunsite.dk>,

> Du svarer ikke rigtig på spørgsmålet om opsætning. Ikke hvordan det
> sættes op, men om f.eks. Gmail primær mailhenter og Thunderbird synk'er det.

Google har da en ganske fin guide til opsætning.

> [...]
>
> Jeg gætter på at du bruger Gmail til alt dit mail og så kan sætte
> Thunderbird op til at køre IMAP via Gmail og ikke andet.

Jeg bruger GMail i Mail (Mac), og har brugt IMAP i et par år.
Jeg bruger samtidigt samme opsætning på en Windows-maskine, derfor
ligger alle mails altid i samme mapper - uanset hvor jeg er (og så
bruger jeg forreste IMAP på iPhone samtidigt)