bil leje flenborg
Fra : lhs

Dato : 05-03-10 12:16

Hej

Vi er en sammbragt familie der skal til toscana til sommers, og har for små
biler til at klare turen i ro og orden, så derfor kikker vi lidt på
muligheden for at leje noget større på den anden siden af grænsen ved
flensborg. Er der nogen der har nyttige tips og erfaring med bil leje i
flensborg/tyskland.

Hilsen
Lhs

Fra : Armand

Dato : 05-03-10 12:38

lhs skrev:
> [...]
> muligheden for at leje noget større på den anden siden af grænsen ved
> flensborg. Er der nogen der har nyttige tips og erfaring med bil leje i

Det er vel ikke sværere end hvis man lander i en lufthavn på den anden
side af Atlanten - Biludlejerne vil vældigt gerne leje dig en bil og har
gjort alt for at det skal foregå så smertefrit som muligt!
Min kammerat arbejdede syd for Stuttgart og lejede en bil for at komme
hjem til konens barsel - Alle var forundrede over hvor billigt det
egentligt var at leje en Corsa for dén tur!

Med tysk kommer man langt!
Fra første hit med 'autovermietung flensburg' på Google pillede jeg en
'Touran; Zafira; Mercedes B-klasse' fra Europcar ud: 2.900,- for hele
næste uge er der vel ikke noget at sige til. Men ellers er der Googles
øvrige hits at kigge på.
Er den sammenbragte familie på flere end de 7 personer der kan være i
ovennævnte skal der en 9-pers. minibus til; men så stiger prisen også
grundigt!

--
Armand.

Fra : Finn Møller

Dato : 05-03-10 17:42

Hej

Jeg har gjort det 3-4 gange, da jeg havde en gammel bil, og det har altid
fungeret helt uden problemer, og lejepriserne er meget fordelagtige. Jeg er
så kørt til Flensburg i min egen, gamle, dansk indregistrerede bil, og er
skiftet til en tysk lejebil. De fleste gange har det været hos Hertz, dette
er primært fordi de tilbyder, at man gratis kan parkere sin egen bil. Hos
Avis kan man også parkere sin egen bil, men det koster vist EUR 5 pr. dag.

Det I skal være opmærksomme på, er at I ikke må køre i Danmark med en
udenlandsk indregistreret bil. Vær også opmærksomme på
udlejningsselskabernes åbningstider, Hertz lukker vist kl. 12 eller 13
lørdag. Og sidst - nogle selskaber, har restriktioner med hvilke biler, der
må køre i visse lande. Og for Italien har jeg før stødt ind i, at biler som
VW, Audi m.m. ikke måtte køre.

Finn

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-03-10 20:34

lhs skrev:
> [...]
> muligheden for at leje noget større på den anden siden af grænsen ved
> flensborg. Er der nogen der har nyttige tips og erfaring med bil leje i

Vi har prøvet engang hos AVIS. Det gik fint, bortset fra, at det ligger
lidt afsides, hvis man ikke kommer i bil dertil.
Men vi tog altså toget, fordi vi ikke ville risikere at parkere bilen i
udlandet.

Bedst erfaringer har vi med at tage nattog til München og på forhånd
bestille en AVIS-bil for en uge eller to.

Bortset fra luksusbiler er det ikke et problem at tage den med til
Italien, men den ene gang smadrede nogle norske feriegæster bildøren op
mod lejebilen og lavede en bule, som kostede os hen mod 4.000 kr at få
udbedret. AVIS var ganske ligeglade med oplysninger om synderen.

Siden dengang er vi meget omhyggelige med at forsikre os mod selvsrisiko!

Bjarne

Fra : karsten

Dato : 06-03-10 12:53

On 5 Mar., 20:34, Bjarne S Nielsen <bru...@eksempel.dk.invalid> wrote:
> [...]
> udbedret. AVIS var ganske ligeglade med oplysninger om synderen.
>
> Siden dengang er vi meget omhyggelige med at forsikre os mod selvsrisiko!

Billeje her:
http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760
- Det plejer at være billigt...