Beliggenhed/ (Medicinsk)-Anatomisk Institu~
Fra : Peter Heide

Dato : 03-03-10 20:38

Ja. Jeg bliver ved

Flyttede til det nedlagte Blegdamshospital grund i 70erne , det må være dér
hvor Panum Instituttet ligger i dag. Men hvor lå Anatomisk Institut før ?

http://www.ku.dk/aarbog/96/3/3400.html

Der står noget om det på ovenstående link men jeg syntes ikke præcis han
skriver hvor det lå i den historiske gennemgang.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-03-10 00:37

On 03-03-2010 20:37, Peter Heide wrote:
> Flyttede til det nedlagte Blegdamshospital grund i 70erne , det må være
> dér hvor Panum Instituttet ligger i dag. Men hvor lå Anatomisk Institut
> før ?

Du bør køre "derud" og banke på og spørge selv. Jeg kan ikke forestille
mig andet, end at du bliver venligt modtaget. Er du heldig, så vil de
måske give dig nogle svar,som du måske kan arbejde videre med. Eller
henvisninger til andre der kan.

Henning Jensen.

----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.
Henning Jensen.

Fra : Peter Heide

Dato : 04-03-10 01:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> mig andet, end at du bliver venligt modtaget. Er du heldig, så vil de
> måske give dig nogle svar,som du måske kan arbejde videre med. Eller

du har ret. hér tror jeg også jeg kan få svar på min spørgsmål om
beliggenhed : http://www.museion.ku.dk/besoeg.aspx

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-03-10 11:11

Peter Heide skrev:

> Flyttede til det nedlagte Blegdamshospital grund i 70erne,
> det må være dér hvor Panum Instituttet ligger i dag. Men
> hvor lå Anatomisk Institut før ?

Ifølge et G.I.-kort fra 1958, lå Anatomisk Institut længere
mod nord, nemlig ved hjørnet af Nørre Alle og Universitetsparken.

--
Herluf :·)

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 05-03-10 14:41

Herluf Holdt skrev:
> Ifølge et G.I.-kort fra 1958, lå Anatomisk Institut længere
> mod nord, nemlig ved hjørnet af Nørre Alle og Universitetsparken.
>
> --
> Herluf :·)

Det stemmer.
Iflg. Kraks adressebog 1967 var adressen på Medicinsk-anatomisk Institut
Universitetsparken 1,3 1.sal.
På REX (Den nationale billedbase) ligger et par billeder, som viser
institutet under opførelse i 1942. Man er formentlig flyttet ind i første
halvdel af 1940'erne.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Peter Heide

Dato : 05-03-10 17:08

"Svend-Erik Lindberg" <virker@ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> På REX (Den nationale billedbase) ligger et par billeder, som viser
> institutet under opførelse i 1942. Man er formentlig flyttet ind i første

Tak Herluf og Svend-Erik,

http://images.kb.dk/present?id=dt121020&sys=000031291&bas=kbb01

Det må være dette billede. Dvs. bygningen blev bygget i 1942 og allerede
revet ned i 70erne ?

Fra : Peter Heide

Dato : 05-03-10 17:20

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://images.kb.dk/present?id=dt121020&sys=000031291&bas=kbb01
>
> Det må være dette billede. Dvs. bygningen blev bygget i 1942 og allerede

Har lige siddet og checket billedet af opbygningen fra 42 og et luftfoto på
KRAK og kan se at bygningerne eksisterer i bedste velgående.

Kort og godt : det var så Anatomisk Institut i 60erne ?

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 05-03-10 17:18

>Peter Heide skrev bl.a.:>
> Det må være dette billede. Dvs. bygningen blev bygget i 1942 og allerede
> revet ned i 70erne ?

Nej, så vidt jeg kan se ligger bygningen der endnu. Du kan faktisk se den
v.h.a. Google Street View.
--
Svend-Erik Lindberg

Fra : Peter Heide

Dato : 05-03-10 17:15

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Ifølge et G.I.-kort fra 1958, lå Anatomisk Institut længere
> mod nord, nemlig ved hjørnet af Nørre Alle og Universitetsparken.

dvs at Anatomisk lå nogenlunde dér hvor Datalogisk Inst. ligger i dag bare
længere ud mod Nørre Alle ?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-03-10 20:34

Peter Heide skrev:

> dvs at Anatomisk lå nogenlunde dér hvor Datalogisk
> Inst. ligger i dag bare længere ud mod Nørre Alle ?

Datalogisk (DIKU) har simpelthen overtaget bygningerne
efter Anatomisk Institut. Det står også i teksten i den blå
firkant på Google Earth (DIKU, Universitetsparken).

--
Herluf :·)

Fra : Peter Heide

Dato : 06-03-10 03:19

> Datalogisk (DIKU) har simpelthen overtaget bygningerne
> efter Anatomisk Institut. Det står også i teksten i den blå
> firkant på Google Earth (DIKU, Universitetsparken).

Bingo ! Så skal jeg over og tage billeder imorgen eftermiddag når solen står
lavt på himlen.

Siger samtidig tusinde tak for hjælpen fra alle der har hjulpet med
besvarelse af mine spørgsmål. Nu kan jeg komme videre.