Open source billed database i .net eller P~
Fra : klausba

Dato : 03-03-10 07:22

Hej,

Til et projekt leder jeg efter en god billeddatabase til installering
på min egen serve. Det kan både være .net eller PHP baseret.

Til nød kan det også være et betalingsprodukt.

Databasen skal helst kunne rumme alle gængse billedformater, også eps
og pdf, samt gængse filmformater.

Det vil være en fordel hvis billeddatabasen indeholder funktioner til
at definere output i forud definerede størrelser og formater samt
cropping, skalering, og rotering.

Hvad bruger i af billeddatabse til jeres egne projekter? Laver i dem
selv fra bunden?

Mvh

Klaus

Fra : Christian Kragh

Dato : 04-03-10 13:06

> Til et projekt leder jeg efter en god billeddatabase til installering
> på min egen serve. Det kan både være .net eller PHP baseret.

Jeg køre i ASP, og alt billedebehandling / filmbehandling er i .net

> [...]

> Det vil være en fordel hvis billeddatabasen indeholder funktioner til
> at definere output i forud definerede størrelser og formater samt

Jeg har valgt at lave det i 70x70 som thumbnail og 500x500 i fuld format,
men med mulighed for brugere der kan logge ind at hente original billedet,
hvis det accepteres i min config fil.

> Hvad bruger i af billeddatabse til jeres egne projekter? Laver i dem
> selv fra bunden?

Jeg laver det selv fra bunden....

Er pt. igang med anden version.

Se første version her:
www.ckweb.dk

Anden version er her:
http://www3.ckweb.dk/pg/version2.0.001b1

Planerne er at implementere alle de nævnte funktioner i admin delen, dog er
jeg i gang med at udarbejde en funktion til RAW billeder så de også kan
oploades...
Jeg er også i gang med at lave en funktion så man bare kan oploade en zip
fil og så pakker den dem selv ud...

Christian