Lukkede hjemmesider pr. 01.10.2009
Fra : Toke Nørby

Dato : 02-03-10 20:19

I min bog DDPE (Den Danske Postetat) har jeg en del henvisninger til
slægtforskningshjemmesider, som blev lukket pr. 01.10.2009, bl.a.

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/doedmolai3.html

Jeg har på fornemmelsen, at man i langt de fleste tilfælde blot lader
indholdet forsvinde uden at gøre noget for at genetablere siderne et
andet sted.

Hvis man nu ikke kan "leve uden" en sådan nedlagt side, kan jeg
foreslå, at man forsøger med

http://www.archive.org/

Det forudsætter, at site-owneren har accepteret, at siderne besøges af
en web-crawler.

I det viste eksempel er der åbenbart en robot.txt, der får
webcrawleren til at gå uden om siderne. Hvad gør man så?
Mvh Toke

--
"30-øres provisorierne fra 1955-1956"
Udgivet/published 25.01.2010:

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 02-03-10 21:43

Flemming Svendsens side er her: http://www.zeus2.dk/
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 02-03-10 21:43

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-03-10 22:21

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev Tue, 02 Mar 2010 20:18:57
+0100

Prøv: http://www.zeus2.dk/

--
mvh, A:\Feldborg
http://hammerum-herred.dk/

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-03-10 11:22

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev Tue, 02 Mar 2010 20:18:57
>+0100

>Prøv: http://www.zeus2.dk/

Hej Arne,

Mange tak. Jeg vil foreslå, at man, når man etablerer nye hjemmesider,
inkluderer filnavne fra evt. gamle/nedlagte hjemmeside i tag'et

<head>
<META NAME="keywords" CONTENT=" .....">
</head>

Så vil man kunne finde dem igen. Hvis Flemming havde inkluderet fx.
flemclar eller doedmolai3.html i sin nye hjemmesides meta-tag, kunne
man finde hans nys side, selv om man kun havde en reference til hans
gamle hjemmeside!

Hans hjemmeside var jo ikke den eneste, der gik til de evige
TDC-marker i 2009! Blot et forslag.
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og
Den Danske Postetat, DDPE:
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Robert Piil

Dato : 03-03-10 11:57

Toke Nørby skrev:

> Hans hjemmeside var jo ikke den eneste, der gik til de evige
> TDC-marker i 2009! Blot et forslag.

Nej, og selv om det ikke er meningen at min skal forblive off-line, så
har der været et sikkerhedshul i gamle installationer af phpGedview, der
har gjort at min udbyder bad mig tage siden offline. Jeg kan næsten
ikke forestille mig at jeg er den eneste, som ikke har holdt min
installation opdateret, og som ikke kan opgradere uden at lave noget om,
da requirements på nyeste phpGedview-version nu er på PHP5.

....men dataene ligger dog også på GEDCOMP

--
Robert Piil