Familie i USA - gratis søgning?
Fra : sbay

Dato : 02-03-10 07:40

Hejsa

Der er jo nok af søgemuligheder, hvor de vil have større eller mindre
beløb, for at vise resultatet af en søgning, men findes der et gratis
alternativ?

//Søren

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 04-03-10 13:12

Frit kopiet fra http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,520898

MVH

Finn

www.finnrune.dk

Først og fremmest er Family Search blevet meget udvidet til nu at indeholde
alle folketællingerne i USA op til 1900 samt 1920. Desuden en række andre
databaser om fødsler, vielser og dødsfald i udvalgte stater.
Se dette link: [pilot.familysearch.org]

US Social Security Death Index kan ses i Family Search via dette link:
[www.familysearch.org]

Vielser i staterne vest for Rocky Mountains, f.eks. i Utah, kan i et vist
omfang findes via dette link:
[abish.byui.edu]

Dødsfald i Idaho i perioden 1911 - 1956 (hvor mange mormoner flyttede til
efter at have boet i Utah), kan findes via dette link: [abish.byui.edu]

Er det specielt søgning efter udrejste mormoner, det drejer sig om, kan flg.
links prøves.

En del gravsteder i Utah kan findes via dette link:
[history.utah.gov]

En række andre databaser i Utah:
[archives.utah.gov]

Udrejste mormoner fra Skandinavien i perioden 1852 - 1866:
[myweb.cableone.net]

Udrejste mormoner fra Skandinavien i perioden 1867 - 1881:
[myweb.cableone.net]

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 05-03-10 00:46

Tak for tippet Finn,

Jeg har ikke rigtig glæde af myweb.cableone.net, og tror også at det
ikke var hvad du mente.

For de to sidste links mente du sikkert (ligeledes fra
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,520898):

Udrejste mormoner fra Skandinavien i perioden 1852 - 1866:
http://myweb.cableone.net/really/emig1852.htm

Udrejste mormoner fra Skandinavien i perioden 1867 - 1881:
http://myweb.cableone.net/really/emig1867.htm

Jeg takker for tippet og fandt datoen for een emigration bekræftet.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen