Hvad skal man se i Berlin?
Fra : carl

Dato : 02-03-10 21:48

Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af april.
Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage hvad angår
musik, kultur, sport, fest etc ?

Fra : Preben

Dato : 02-03-10 23:46

Den 02.03.2010 kl. 21:48 skrev carl <carl@.com>:

> Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af
> april. Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage
> hvad angår musik, kultur, sport, fest etc ?

Prøv evt. her:
http://www.berlin-tourist-information.de/index.en.php
--
mvh/Preben

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 02:45

carl skrev:
> Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af
> april. Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage
> hvad angår musik, kultur, sport, fest etc ?

Ved sådan en drengerøvstur, ihvertfald værtshuset 'Klo' på Leibnizstraße!

--
Armand.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 03-03-10 10:47

> Ved sådan en drengerøvstur, ihvertfald værtshuset 'Klo' på Leibnizstraße!

Ja, det er et must see!

Ellers er der ture som går i dybden af Berlin, hvor man får en tur rundt
i de mange gange som løber under Berlin.
Der er vist nok flere ture, men alle udgår de fra den station som hedder
Gesundbrünnen.
Har desværre ikke selv været på en af dem endnu, men de skulle være
intersante, og så er det jo lidt anderledes.

Elmer

Fra : carl

Dato : 03-03-10 11:53

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message

> [...]
> Har desværre ikke selv været på en af dem endnu, men de skulle være
> intersante, og så er det jo lidt anderledes.

Fedt, tak begge 2 det er lige den slags vi er på udkig efter! Kom gerne med
flere forslag

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-03-10 00:48

http://berliner-unterwelten.de/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-03-10 17:57

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Har desværre ikke selv været på en af dem endnu, men de skulle være
> intersante, og så er det jo lidt anderledes.

Sørg for at få billetter i forvejen - i kan ikke regne med at der er plads
hvis i bare dukker op

http://berliner-unterwelten.de/guidede-ture.3.9.html

vh

--
Jan Bøgh
http://album.boegh.net

Fra : Armand

Dato : 09-03-10 20:24

Jan Bøgh skrev:
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> Sørg for at få billetter i forvejen - i kan ikke regne med at der er
> plads hvis i bare dukker op
>
> http://berliner-unterwelten.de/guidede-ture.3.9.html

Jeg syntes at huske noget med vinterlukning af hensyn til overvintrende
flagermus, men dét er der tilsyneladende ikke nævnt noget om :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-03-10 16:00

Elmer Fjort skrev:

> Ja, det er et must see!

BT's TV har en rapport derfra:
<http://www.bt.dk/bttv/clip/1/8611>

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-03-10 14:29

Armand skrev:

> Ved sådan en drengerøvstur, ihvertfald værtshuset 'Klo' på Leibnizstraße!

En anden Berlin-tråd gav mig lejlighed til at komme i tanke om:
I den nordvestlige ende findes der nogle nedlagte men fredede
sporvognsremisser som bruges til langtidsgarage for liebhaver-biler:
"Meilenverk".
Stedet har af samme grund et større antal af underleverandører og
værksteder til samme klassement under tag.
Man kan gå ind lige fra gaden og gå rundt i hallerne som var det et
bilmuseum og evt. kombinere med morgenmad/frokost i den tilstedeværende
cafe!

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 03-03-10 14:52

"carl" <carl@.com> skrev i meddelelsen
> Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af
> april. Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage hvad
> angår musik, kultur, sport, fest etc ?

Teknisk museum i Berlin. Der er noget for drengerøve i lille og stor stil :)
Det lykkedes mig at holde ekskonen derinde i næsten 4 timer og jeg skal
absolut derned igen, der var så meget jeg ikke fik set, havde jo kun de 4
timer :) Jeg husker specielt deres store samling af lokomotiver fra det
første damplokomotiv til de helt nye højhastighedstog. Ja biler og
motorcykler og alt muligt mekanik og elektronik.
God tur
Mvh
Jarl

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-03-10 14:57

On Tue, 2 Mar 2010 21:48:12 +0100, "carl" <carl@.com> wrote:

>Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af april.
>Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage hvad angår
>musik, kultur, sport, fest etc ?
Hvad med BMW motorcykel fabrikken, den skulle være i Berlin.

/Hans

Fra : Kristian

Dato : 05-03-10 00:36

> [...]

>Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage hvad angår

Hvis i også skal have fast føde på turen, var en tur forbi den
nyåbnede "Ritter Sport" megastore måske en ide:
http://www.ritter-sport.de/#/de_DE/berlin/

Französische Straße 24 , (ved Gendarmenmarkt)

Fra : carl

Dato : 10-03-10 22:23

"carl" <carl@.com> wrote in message
> Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i starten af
> april. Hvad skal man se i Berlin og er der noget særligt i disse dage hvad
> angår musik, kultur, sport, fest etc ?

Mange tak alle sammen for de gode forslag, der er bestemt nogle forslag som
vi vil gå videre med.

Er der tilfældigvis nogen som kender til en særlig bygning som skulle ligge
i nærheden af Humbolt universitetet, hvor der bliver lavet forskellige
kulturelle og frivillige aktiviteter?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-03-10 17:15

carl skrev:

> Vi er tre unge (ca 30) gutter som skal en tur til Berlin i
> starten af april. Hvad skal man se i Berlin og er der noget
> særligt i disse dage hvad angår musik, kultur, sport, fest etc
> ?

Hvis I skal motionere lidt efter de solide berlinske måltider,
kan jeg anbefale at bestige et af byens 20 kunstige bjerge
(Trümmerberge). De består hovedsageligt af bygningsrester fra 2.
Verdenskrig. Fx. Teufelsberg i Charlottenburg-Wilmersdorf /
Grunewald,
som er det største (115 m). God udsigt over byen, hvis vejret er
klart.

Trümmerberge:
<
http://www.luise-berlin.de/novitaeten/landschaften/texte/truemmerberge.htm