Ny Strømforsyning - stik til bundkort
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 02-03-10 20:42

Jeg har været ude og anskaffe en ny strømforsyning, da mit nyt
grafikkort kræver en strømforsyning der er større end de 365 Watt den er på.

Jeg er blevet vejledt af forhandleren og har har send et strømforsyning
der skulle passe.

Det eneste minus der er, er det stik som skal ned i mit bundkort, der er
det gamle på 2X12 pins, men der kun er 2x10 pins på den nye -hvad skal
jeg gøre ?

Har forsøgt at sætte det smalle stik i den bredde på bundkortet, og det
kan godt lade sig gøre, men maskine bibber når jeg starter den op...

Min PC er en HP Compaq DC 7600..

Fra : Mads

Dato : 02-03-10 21:13

On Tue, 02 Mar 2010 20:41:53 +0100, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Har forsøgt at sætte det smalle stik i den bredde på bundkortet, og det
>kan godt lade sig gøre, men maskine bibber når jeg starter den op...

Du kan få et 20-24 pins konverterstik for en 20 - 30 kr

Eftersom forhandleren har klokket i det, burde han kunne sende dig
sådan et gratis

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-03-10 11:33

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> Det eneste minus der er, er det stik som skal ned i mit bundkort, der er
> det gamle på 2X12 pins, men der kun er 2x10 pins på den nye -hvad skal jeg
> gøre ?

Er du sikker på, at der ikke er et ekstra 4 benet stik, som skal side ved
siden af 20 pins stikket ?

Ellers må forhandleren (som Mads også skriver) kunne hjælpe dig uden
beregning.

Bjarne K.

Fra : JE

Dato : 08-03-10 00:42

On 02-03-2010 20:41, Steen Mikkelsen wrote:

> [...]
>
> Det eneste minus der er, er det stik som skal ned i mit bundkort, der er
> det gamle på 2X12 pins, men der kun er 2x10 pins på den nye -hvad skal

2x12 = 24 er altså den nye standard ATX, som har været fremme i snart en
del år.
At du får en med "kun" 20 indikerer ældre strømforsyning, men også, at
den nok har et løst 4-polet stik der kan kobles på siden af det 20-polede
ATX-stik, med mindre den er rigtig gammel. Så har den vel heller ikke
de PCI-stik du skal bruge ?