Word 2007
Fra : Birger H. Hansen

Dato : 28-02-10 16:51

Hej gruppe
Jeg har installeret Microsoft office 2007 og når jeg åbner word kommer der
denne besked på skrivebordet, "Denne fil blev oprettet i en foreløbig
version af word 2007, word konverterer den til den nyeste version af word
2007-filformatet, når filen gemmes. Før du åbner denne fil skal du
kontrollere at den kommer fra en kilde der er tillid til."
Mvh. Birger

Fra : emjeppesen

Dato : 28-02-10 18:39

Birger H. Hansen skrev:

> [...]
>2007-filformatet, når filen gemmes. Før du åbner denne fil skal du
>kontrollere at den kommer fra en kilde der er tillid til."

Ja, den fil kan du trygt åbne. det er jo din egen
Meddelelsen kommer fordi du selv skal beslutte, om du vil gemme den i
den nye version 2007.
Dine gale filer hedder '.doc - Word 2007 kalder filerne *.docx

Du kan i indstillingernefor 2007 vælge om du fortsat ønsker at gemme
i en ældre version af Word.

Hilsen emj

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 02-03-10 13:38

> [...]
> Dine gale filer hedder '.doc - Word 2007 kalder filerne *.docx
>
> Du kan i indstillingernefor 2007 vælge om du fortsat ønsker at gemme

Tak for svaret, men problemet er at jeg ikke kan slippe for den, den kommer
hver gang jeg starter word, er det muligt at fjerne denne?

Hilsen
Birger

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-10 16:49

Birger H. Hansen skrev:

>Tak for svaret, men problemet er at jeg ikke kan slippe for den, den kommer
>hver gang jeg starter word, er det muligt at fjerne denne?

Jo, du kan jo bare fjerne filen, hvis du ikke skal bruge den mere.
Find den i stifinder og fjern den.

Hilsen emj

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 02-03-10 23:18

> Jo, du kan jo bare fjerne filen, hvis du ikke skal bruge den mere.
> Find den i stifinder og fjern den.
>

> Hilsen emj

Tak for tålmodighed med mig.

Filen har ingen navn, der kommer kun den besked på skrivebordet når jeg vil
åbne word, og jeg kan først åbne programmet efter at jeg har lukket denne
besked ned.
Jeg har installeret det samme program på vore to andre pc og her fungerer
det fint, jeg kan ikke afinstallere programmet for jeg har kun 3 licencer,
så det går nok ikke?
Det er kun iriterende for programmet virker ellers fint.
Mvh.
Birger

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-03-10 21:49

"Birger H. Hansen" <birger-h@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> så det går nok ikke?
> Det er kun iriterende for programmet virker ellers fint.

Hvis du afinstallerer og installerer igen, så er det stadig på den samme
licens, som du afinstallerede, så det er der ikke noget problem i at
forsøge.
Du kan også prøve at slette normal.dotm filen, som er skabelonen til et tomt
dokument, som altid starter når word startes. Måske hænger der noget på
denne fil, som ødelægger opstarten. Luk word mens du sletter og når word
genstartes herefter, danner den automatisk en ny fil med
standardindstillingerne.
I Vista finder du filen på følgende placering:
Brugere/brugernavn/appdata/roaming/microsoft/skabeloner
Du skal muligvis først sætte den til at vise skjulte filer.
Du kan se filens placering ved at åbne menuen ved officeknappen og gå ned
til højre og vælge Wordindstillinger. Vælg Avanceret og scroll helt ned og
tryk på filplaceringer. Der er det så ved brugerskabeloner, at du kan se
filens nøjagtige placering.

Kurt

Fra : Birger H. Hansen

Dato : 05-03-10 01:37

> Du kan også prøve at slette normal.dotm filen,
> Kurt

Hej Kurt
Der var løsningen, filen er slettet tusinde tak for det.

Hilsen Birger

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-10 11:46

> Hej Kurt
> Der var løsningen, filen er slettet tusinde tak for det.
>
> Hilsen Birger

Velbekomme.

Kurt