Excel: Ændre farve i celle efter værdi
Fra : Leif

Dato : 24-02-10 17:21

Er der nogen her, der sådan lige kan ryste en
opskrift ud af ærmet på følgende:

Jeg vil gerne have celler til at skifte bagrundsfarve
alt efter værdien. F.eks. hvis værdi = 5 skal den være
gul, under 5 grøn og over 5 rød.

Der bruges Office 2003 pakken.

Mvh, Leif

Fra : Per

Dato : 24-02-10 20:07

Hvad med betinget formatering. Her kan du definere hvilken cellefarve der
skal modsvare hvilken værdi.

mvh
Per

Fra : Leif

Dato : 24-02-10 20:24

"Per" <p.dalskov@pc.dk> skrev i meddelelsen news:4b8578c8$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad med betinget formatering. Her kan du definere hvilken cellefarve der skal modsvare hvilken
> værdi.
>
> mvh
> Per

Jeg skal ikke selv bruge det - til en kollega ,der ej kender til NG'er.

Kan du mon skære det ud i pap, så jeg kan forstå det?
Gerne en hurtig "tryk-på-denne-knap" guide.

Mvh, Leif

Fra : Harald Staff

Dato : 24-02-10 21:45

> Jeg skal ikke selv bruge det - til en kollega ,der ej kender til NG'er.
>
> Kan du mon skære det ud i pap, så jeg kan forstå det?
> Gerne en hurtig "tryk-på-denne-knap" guide

Hei Leif

Merk cellene det gjelder.
Klikk menu Format, velg Betinget Formatering.
Derfra skal det være selvforklarende håper jeg.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Leif

Dato : 25-02-10 06:35

"Harald Staff" <nospam@not.invalid> skrev i meddelelsen

> Hei Leif
>
> Merk cellene det gjelder.
> Klikk menu Format, velg Betinget Formatering.
> Derfra skal det være selvforklarende håper jeg.
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Mange tak begge to - jeg har fattet det, meget simpelt
når man kender til tingene.........

Mvh, Leif