Rigshospitalet FT 1906
Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 23-02-10 18:13

Hej
Er der nogle der ved hvordan jeg finder Rigshospitalet i FT 1906.
Vh
Hans Jørgen

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 23-02-10 19:50

Hans Jørgen Hansen skrev:
> Er der nogle der ved hvordan jeg finder Rigshospitalet i FT 1906.
> Vh
> Hans Jørgen

Ifølge "Den store danske" og wikipedia blev Rigshospitalet først indviet i
1910.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 23-02-10 21:47

Svend-Erik Lindberg skrev:

> Ifølge "Den store danske" og wikipedia blev Rigshospitalet først indviet i
> 1910.
>
> Mvh
> Svend-Erik Lindberg

Hej
Ja, det nye Rigshospital blev indviet i 1910; men der var jo noget før det.
Jeg spørger, fordi en af mine oldemødre, i FT 1906, står som fraværende,
i København, og jeg er 99% sikker på, at hun var på et sygehus, fordi
hun gennem sit liv var meget syg. Hvilket hospital blev man sendt til,
hvis man kom fra provinsen til København for at blive helbredt?
Vh
Hans Jørgen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 23-02-10 22:32

Den 23-02-2010 21:46, Hans Jørgen Hansen skrev:

> [...]
> hun gennem sit liv var meget syg. Hvilket hospital blev man sendt til,
> hvis man kom fra provinsen til København for at blive helbredt?

Prøv Frederiks Hospital. Det findes i FT 1906 under Bredgade, lige numre.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-02-10 05:01

Hans Jørgen Hansen skrev:

> Er der nogle der ved hvordan jeg finder Rigshospitalet i FT
> 1906.

Jeg ved et ikke, men på Meldals Trap-kort fra 1906, ser
man allerede de fleste af Rigshospitalets bygninger
indtegnet på den rektangulære grund mellem
Blegdamsvej og den senere Henrik Harpestrengs Vej.

Kan det tænkes at noget af Rigshospitalet blev taget
i brug inden den offficielle indvielse i 1910?

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-02-10 09:46

On 23-02-2010 18:12, Hans Jørgen Hansen wrote:
> Er der nogle der ved hvordan jeg finder Rigshospitalet i FT 1906.

Rigshospitalet har selv en fin webside med historie. Jeg har ikke selv
læst det hele igennem, men du kan måske finde nogle brugelige
oplysninger der.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/OM+RIGSHOSPITALET/250+aars+historie/?wbc_purpose=basic&WBCMODE=presentationunpublishedtargettarge

Henning Jensen.

--
Take time to laugh - it's the music of the soul.