Outlook 2007 og postfil
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 21-02-10 08:05

Hvorfor kan jeg ikke flytte placeringen af min postfil (pst filen) til
et andet drev/placering ?

Hvis det kan ændres.... kan jeg så sætte Outlook 2007 op til at gemme
min postfil på et extern server ?

Hvis Ja - findes der server på nettet som tilbyder plads til denne
funktion ?

Begrundelse: Jeg restore til tider min maskine, og hvor gang jeg laver
denne handling, mister jeg de mails og adressebogsændringer jeg har
lavet i den mellemlæggende periode

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-10 11:46

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor kan jeg ikke flytte placeringen af min postfil (pst filen) til
> et andet drev/placering ?

Det burde der heller ikke være problemer i.

Jeg kører godtnok med 2003 - men kørte en kort periode med 2007 - men
var ikke så begejstret for den, så jeg gik tilbage til 2003 igen.

Men både med 2003 og 2007 har jeg .pst-filen liggende på et netværksdrev
sammen med dokumenter, billeder m.v. - så er det hele i en samling og
det er nemt at tage backup af det hele på en gang - og samtidig virker
det fra alle PC'er i huset (dog kun på en ad gangen mht Outlook)......

Den nemmeste måde at få Outlook til at bruge den "rigtige" pst-fil er at
slette den, der ligger i standard-mappen.

Når du så starter Outlook, så brokker den sig over, at den ikke kan
finde filen og giver dig mulighed for at vælge en anden pst-fil - og så
finder du bare den rigtige - og siger OK.

Så siger den igen at der ikke er nogen pst-fil på standard-placeringen -
og lukker ned - så genstarter du blot - og så har den styr på den nye
placering, og kører på den nye pst-fil

Jan