Hvad dælen står der?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-10 00:35

Her er et dump af en kirkebog vedrørende en vielse. Jeg er ikke i stand til
med sikkerhed at læse første ord i anden linje i det højre felt. Dernæst ser
det ud som om der står Søstrup Sogn.

Viede Gentofte Kirke 1905/33, opslag 35 nr. 16

Men slår jeg datoen 27. april 1892 op i bogen for Søstrup sogn, finder jeg
ikke nogen Kristine Lovise Andresen - heller ikke på mange sider før eller
efter.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-10 00:46

Erik Ginnerskov wrote:
> Her er et dump af en kirkebog vedrørende en vielse. Jeg er ikke i
> stand til med sikkerhed at læse første ord i anden linje i det højre
> felt. Dernæst ser det ud som om der står Søstrup Sogn.

Glemte lige et link til dumpet:

http://ginnerskov.dk/slaegten/images/gom_og_brud.png

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-02-10 01:17

On 20-02-2010 00:46, Erik Ginnerskov wrote:
> [...]

Forslag:
Det kunne være Stigbjerg og Tåstrup, altså Store Tåstrup sogn. ?
Der kan, i kirkebogen, fejlagtigt være skrevet som det udtales: Tostrup.

Henning Jensen.

--
----------
Take time to laugh - it's the music of the soul.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 20-02-10 08:40

Den 20-02-2010 01:16, Henning Jensen skrev:

> Forslag:
> Det kunne være Stigbjerg og Tåstrup, altså Store Tåstrup sogn. ?
> Der kan, i kirkebogen, fejlagtigt være skrevet som det udtales: Tostrup.
>
> Henning Jensen.

Der står Tostrup. Store Tåstrup skrives ofte som Tostrup i kirkebøgerne.

Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-10 17:27

Arne Nielsen wrote:

> Der står Tostrup. Store Tåstrup skrives ofte som Tostrup i
> kirkebøgerne.

Jeg prøver at kigge der, foreløbig tak til begge

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-10 23:30

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg prøver at kigge der, foreløbig tak til begge

Jow, der var bid.