Seychellerne eller evt. Mauritius!
Fra : Søs

Dato : 18-02-10 15:47

Hej!

Er der nogen her, der har været på Seychellerne eller Mauritius?
Så vil vi rigtig gerne høre lidt om øerne!

Vi overvejer at tage til en af stederne, men nok mest Seychellerne.

Men alle oplysninger du har om stederne, modtages meget gerne

Det er regntid her i vores vinter, men hvor meget regner det?
Er det heldagsregn, eller kun nogle timer engang imellem?

Vi er slet ikke til de store "fine" resorts, men har fundet flere små
hyggelige steder på nettet, med 6-8-10 værelser.
Meeeen.... er vi nød til at bestille det hele hjemmefra, eller kan man komme
ind fra gaden, som vi gør i Asien?

Hvor på øerne er der bedst at bo, når vi går efter mest mulig lokalliv?

Og hvor findes de bedste / flotteste strande?

Vi ved, at det er meget dyrere end Asien, men hvor dyrt er det at leve der?
Restaurant / købmand / taxa / bus osv?
Kom meget gerne med nogle priseksempler.

Hvor let er det at komme omkring på øerne?

På Seychellerne vil vi evt. besøge Mahe, Praslin og La Digue.
På Mauritius er vi mere i tvivl.

Hvordan er Air Seychelles, specielt m.h.t benplads?

Er det nemmest at flyve fra Kastrup eller Hamburg?

Skriv endelig alt det om øerne, du synes vi skal vide!

På forhånd mange tak!

Venlig hilsen Søs.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-10 00:28

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det nemmest at flyve fra Kastrup eller Hamburg?
>
> Skriv endelig alt det om øerne, du synes vi skal vide!

Har ikke været der, men vejret kan du se måned for måned her:
http://www.pps.gov.sc/meteo/monthly%20climate.htm

Det ser ud til, at de får ret meget regn fra november til marts.

Kurt

Fra : ___P.Sir

Dato : 04-03-10 22:47

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det nemmest at flyve fra Kastrup eller Hamburg?
>
> Skriv endelig alt det om øerne, du synes vi skal vide!

Var på Mauritius for nogle år siden. Dejligt . men nogle tæskedyre resorts
ved vandet. MEN - en række tilbage meget mere rimeligt. Boede nogle dage på
"Klondykes" på Flic en Flac. 2. række, men 3 min. gang til stranden
alligevel. Ca. 6-700 kr. for hytte til hele familien, incl. maid!
preben

Fra : Søs

Dato : 08-03-10 14:56

Hej Preben!

Efter at have snakket med en del, der har været de to steder, har vi droppet
det igen!

Bl.a lyder det ikke til, at være det bedste tidspunkt, at tage dertil i
vores vinterperiode.
Og det er da, vi gerne vil rejse

Så må vi se, om det kan blive en anden gang

Men mange tak for dit svar!

Venlig hilsen Søs.