Søgefunktion i FP 2002
Fra : LG

Dato : 17-02-10 12:06

På min hjemmeside www.hjembaek.dk er der en arkivside. Denne kan med tiden
blive ret omfattende, og jeg vil gerne have en søgefunktion sat ind, så
brugerne kan søge på relevante ord, navne m.m.
Jeg ved godt, at min udbyder Conviator tilbyder forskellige løsninger, men
de er i klassen over 2000 kr.

Findes der en mulighed for, på anden vis, at lave en søgefunktion?

mvh

LG

Fra : Heine Svendsen

Dato : 17-02-10 14:26

LG skrev:
> [...]
> de er i klassen over 2000 kr.
>
> Findes der en mulighed for, på anden vis, at lave en søgefunktion?

Du kunne jo bruge Google:

Noget i denne stil, måske:

<!-- Search Google -->
<form method="GET" action="http://www.google.dk/search">
Søg med <a href="http://www.google.dk/">
src="
http://www.google.dk/intl/da/logos/Logo_25wht.gif"
border="0" alt="Google" align="absmiddle" width="75"
height="32"></a>

<input type="hidden" name="hl" value="da"><input
type="hidden" name="ie" value="iso-8859-1"><input
type="hidden" name="q" value="site:www.hjembaek.dk">
type="text" name="q" size="21">
<input type="submit" name="knap" value="p&#229;
www.hjembaek.dk">
</form>
<!-- Search Google -->

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : LG

Dato : 20-02-10 13:29

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i en meddelelse
LG skrev:
> [...]

type="hidden" name="q" value="site:www.hjembaek.dk">
type="text" name="q" size="21">
<input type="submit" name="knap" value="p&#229;

Hej igen
tak for dette tip. Jeg har indsat koden på sitet, og resultatat er her
http://hjembaek.dk/Arkiv/arkivet.htm

mvh
LG

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-02-10 20:54

LG skrev:

> Findes der en mulighed for, på anden vis, at lave en søgefunktion?

Jeg er meget godt tilfreds med PicoSearch. Den er ikke særlig avanceret,
men funker som regel udmærket.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : LG

Dato : 20-02-10 14:09

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget godt tilfreds med PicoSearch. Den er ikke særlig avanceret,
> men funker som regel udmærket.
>
> --
> Jørgen Grandt
> www.hamigen.dk

Også tak for dit svar.
Jeg synes imidlertid at Heines forslag er nemmere at gå til, da man her ikke
skal oprette sig som bruger m.m., men bare kan indsætte sciptet direkte.

mvh
LG

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-02-10 14:47

"LG" skrev:

> Også tak for dit svar.
> Jeg synes imidlertid at Heines forslag er nemmere at gå til, da man
> her ikke skal oprette sig som bruger m.m., men bare kan indsætte
> sciptet direkte.

Selv tak. Ja, det lyder fikst med en lokal Google-søgning. Vil prøve den
en dag.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Viggo

Dato : 19-03-10 18:32

> [...]
> Jeg synes imidlertid at Heines forslag er nemmere at gå til, da man her
> ikke skal oprette sig som bruger m.m., men bare kan indsætte sciptet

I Picosearch kan man reindeksere siderne, når man har ændret på dem, så
søgningen ikke finder oplysninger, der ikke er der mere.
Kan man det på Google?
Vh
Viggo

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-03-10 20:03

Viggo skrev:

> I Picosearch kan man reindeksere siderne, når man har ændret på dem,
> så søgningen ikke finder oplysninger, der ikke er der mere.
> Kan man det på Google?

Ja mht. PicoSearch - og ved ikke mht. Google.

Til gengæld ved jeg nu, at der går adskillige dage fra at man har
opdateret sin web, og indtil man i en lokal Google-søgning kan finde,
hvad opdateringen indeholder af ord og navne mv.

For eksempel publicerede jeg en ny webside den 18. marts:
http://www.grandts.dk/Aarhus/aarhusbolle.htm - men endnu i dag kan jeg
ikke via Google-søgning på denne side: http://www.grandts.dk/sitemap.htm
finde noget af det som den den nye side indeholder. Det synes jeg er
tyndt.

--
Jørgen Grandt

Når man søger efter noget, er man i gang med en søgning.
Når man leder efter noget, er man i gang med en ledning?