få cellens text ved kopiering - ikke forme~
Fra : jones_net

Dato : 16-02-10 07:30

Hejsa

Jeg har et datasæt, som jeg kopierer ind i excell på sheet1
På sheet2 kopierer jeg alt data over fra sheet1 vha formelen i A1:
='sheet1'!A1 Grunden til dette er, at jeg så får splittet evt. mergede
celler op.
Nu har jeg så et sheet2, som indeholder data og ingen mergede celler.

Mit problem er så, at hvis jeg begynder at kopiere til et tredie
sheet, hvor jeg gerne vil fjene bestemte rækker, så begynder excel at
flytte rækkerne opad, og så passer henvisningerne ikke mere. Altså
hvis jeg sletter række 2, så rykker række 3 op på række 2's plads, og
alle henvisningerne går nu på række 2 i de tidligere sheets.
Hvordan kan jeg kopiere data fra sheet2 til sheet3, uden at få
formlerne med - altså kun resultaterne?

Jeg har et VB script, som kopierer for mig, og det ser således ud:

For Each c In Sheet2.Range("a1:a100").Cells
c.EntireRow.Copy Destination:= _
Sheet3.Cells(Sheet3.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0)
Next c

Men den kopierer også formlerne med - ikke kun resultaterne?

Hvordan kan jeg komme til at kopiere tal/text, og ikke formler?

/J