Ofir, tdcadsl kan ikke overføres til Windo~
Fra : perfa

Dato : 12-02-10 09:34

Jeg har en supportfunktion i forhold til en del ældre brugere.
Tilsyneladende kan visse mailkonti, som fungerer under OE eller
Outlook ikke importeres til WLM.
Det drejer sig bla. om ready.dk, ofir.dk, tdcadsl.dk.
ER der en løsning, så man ikke behøver at nyoprette den pågældende
mailkonto.
Evt. en forklaring?

mvh per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-10 00:31

"perfa" <pfa.alle@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det er ikke mailkontoen, som evt. er problemet.
En mailkonto virker jo i alle emailprogrammer.
Du kan læse noget om at importere fra OE til VLM her

http://www.pcdon.com/080113OutlookExpress-WindowsLiveMail.html

http://liveunplugged.spaces.live.com/Blog/cns!F92775FC46A390CA!219.entry
Eller en hel del links om emnet

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=import+oe+to+windows+live+mail&meta=&aq=f&oq=import+oe+to+windows+live+mail&fp=4d9c36a486e9ac48

Hvis det er outlook kan du læse en del om det her:

http://www.google.dk/#hl=da&q=import+outlook+to+windows+live+mail&meta=&aq=f&oq=import+outlook+to+windows+live+mail&fp=4d9c36a486e9ac48

Kurt

Fra : perfa

Dato : 15-02-10 02:02

On Feb 13, 12:30 am, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=import+oe+to+windows+live+mai...
>
> Hvis det er outlook kan du læse en del om det her:

Tak for dit svar.
I det tilfælde som er anledningen til mit spørgsmål er det kun nogle
af de konti som findes i Outlook, der overføres.
Og de der ikke overføres synes at være konti, som ikke længere direkte
understøttes, f.eks. ready.dk, som tidligere har tilhørt Sonofon, men
som nu hostes under Telenor.
Jeg forestiller mig, at WLM ved overførslen checker at ready.dk findes
som postserver, og da den er sat op som en alias? eller lignende kan
den ikke findes, hvorefter overførslen fejler??

mvh per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-02-10 22:30

[...]

Jeg kender ikke alle endelser på danske mail adresser og hvordan de hostes,
så når du skriver at den checker om ready.dk findes som postserver bliver
jeg lidt forvirret. Hvis den hørte under Sonofon, blev den vel hosted under
sonofons postserver, som vel hoster en masse endelser.
Jeg kender ikke til Sonofon, da jeg selv bruger tdc, men tdc har jo også en
masse endelser som mail.dk, sport.dk, privat.dk osv. Men de er forsåvidt
ligegyldigt, idet det alle hostes via pop3.mail.dk og smtp.mail.dk og
asmtp.mail.dk, som er servernavnene. Det er de vigtige i den forbindelse,
ikke om mailadressen hedder det ene eller det andet.
Men hvis ready.dk ikke længere eksisterer eller den server som hostede den
er nedlagt, ja så kan den jo ikke konfigureres. Nu ved jeg ikke hvordan
Sonofon gjorde det, da de blev til telenor, men jeg kan ikke se, hvorfor de
i den forbindelse skulle nedlægge f.eks. ready.dk. De har måske flyttet den
til en anden server, men det burde du jo have fået besked om, hvis det er
sket, og så skal kontoindstillingerne selvfølgelig rettes til at pege på det
nye sted.

Kurt

Fra : perfa

Dato : 16-02-10 07:35

On Feb 15, 10:30 pm, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> sket, og så skal kontoindstillingerne selvfølgelig rettes til at pege på det

Jeg er sådan set enig med dig i at det burde være sådan, at når det
virkede i Outlook, så skulle det også kunne overføres til WLM.
Uheldigvis synes det ikke at være tilfældet med denne mailkonro:
xxx@ready.dk, som WLM ikke kunne overføre. Og jeg har desværre ikke
nogen god forklaring eller løsning på det.

mvh per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-10 22:06

[...]

I det program, hvor du hidtil har bruge denne mailadresse, må du have en
opsætning med servere, password osv.
Kender du ikke dissse? Hvis du kender dem, bør du jo manuelt kunne sætte den
op i WLM.

Kurt

Fra : perfa

Dato : 17-02-10 05:11

On Feb 16, 10:06 pm, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> opsætning med servere, password osv.
> Kender du ikke dissse? Hvis du kender dem, bør du jo manuelt kunne sætte den

Mit spørgsmål går på hvordan eller hvorfor det ikke virker med en
automatisk overførsel fra Outlook til WLM for lige disse specifikke
konti som f.eks xxx@ready.dk, men derimod for andre konti, idet det er
det som brugerne forventer at WLM kan.