Andet multimedie
bentjuul 3670
Definition af kuverter og papirstørrelser
Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-02-10 13:53

Hejsa,

Nogen der kender en hjemmeside hvor man kan læse om definitioner på
kuverter og papirstørrelser - også om hvor adressefeltet skal placeres
for at passe i div. rudekuverter?

Synes ikke rigtigt jeg finder noget via google.

Fra : Anders

Dato : 11-02-10 15:00

Karsten Jensen skrev:
> [...]
> for at passe i div. rudekuverter?
>
> Synes ikke rigtigt jeg finder noget via google.

Er det sådan noget du leder efter?
http://da.wikipedia.org/wiki/St%C3%B8rrelser_(papir)

Fra : Anders

Dato : 11-02-10 15:10

Karsten Jensen skrev:
> [...]
> for at passe i div. rudekuverter?
>
> Synes ikke rigtigt jeg finder noget via google.

Måske skal man ind forbi post danmark og spørge.
http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=187&query=standardbrev

Fra : Ole V Jensen

Dato : 11-02-10 21:46

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> Synes ikke rigtigt jeg finder noget via google.

Så prøv her:
http://www.konvolut.dk/

Når du så har fundet den kuvert du vil bruge, så kan du også regne ud
hvor adressen skal placeres på brevpapiret for at passe til ruden.

Bemærk at placeringen af ruden kan svinge meget alt efter hvilken kuvert
der vælges.
F.eks. er der stor forskel på C4 og 229P kuverter, da de har forskellig
længde.

Ellers kan du måske smutte forbi din lokale bogtrykker og få nogle
prøver på de forskellige kuverter de har på lager.

De mest anvendte størrelser er M65, C5, M5, C4 og 229P.
De fås derudover i forskellige udførelser; Posekuverter, opretstående
flap, dobbeltluk m.m.

mvh
Ole-J

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-02-10 17:34

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i en meddelelse

> Så prøv her:
> http://www.konvolut.dk/
>
> Når du så har fundet den kuvert du vil bruge, så kan du også regne ud
> hvor adressen skal placeres på brevpapiret for at passe til ruden.

Lige præcis hos den leverandør kan man jo downloade færdige skitser i PDF,
Indesign mfl. formater. Så er amn fri for selv at rode med det.

> Bemærk at placeringen af ruden kan svinge meget alt efter hvilken kuvert
> der vælges.
> F.eks. er der stor forskel på C4 og 229P kuverter, da de har forskellig
> længde.

Der kan også være forskelle fra fabrikat til fabrikat.
Det er bedst at vide præcis hvilken konvolut man vil anvende.

/Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-10 13:52

On Thu, 11 Feb 2010 13:53:07 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Det er helt almindelige konvolutters rudeplaceringer jeg leder efter,
men synes ikke jeg finder dem. Ej heller på de links I har sendt -
lige med undtagelse af www.konvolut.dk - som godt nok har mange
formater på siden http://www.konvolut.dk/Kundesider-670.aspx

Fra : emjeppesen

Dato : 27-02-10 14:11

Karsten Jensen skrev:

> [...]
>
>Det er helt almindelige konvolutters rudeplaceringer jeg leder efter,
>men synes ikke jeg finder dem. Ej heller på de links I har sendt -

Her er postdanmarks anbefaling
http://www.trykbestilling.dk/kuverter_trykning_placering.php

Hilsen emj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-10 15:01

On Sat, 27 Feb 2010 14:10:35 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Her er postdanmarks anbefaling
>http://www.trykbestilling.dk/kuverter_trykning_placering.php

Takker - den underside havde jeg lige overset