modem lampe lyser selvom LAN forbindelsen ~
Fra : jørgen

Dato : 09-02-10 11:44

Jeg har et bredbåndsmodem med 5 lamper. Selvom jeg har deaktiveret LAN
forbindelsen lyser knap 4 (internet) grønt, og indimellem har jeg også
oplevet at knap 5 (aktivity) blinker grønt.
Er det muligt at jeg kan være opkoblet til nettet selvom LAN forbindelsen er
afbrudt og kan der være et sikkerhedsproblem? Jeg har Norton Internet
secutity med firewall.

mvh jørgen

Fra : Søren Blom

Dato : 09-02-10 23:49

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev
> [...]
> er afbrudt og kan der være et sikkerhedsproblem? Jeg har Norton Internet

Dit modem vil altid stå og have kontakt med telefon centralen, når det er
tændt, et sikkerhedsproblem, næ det vil jeg ikke mene, du har en firewall på
din computer, så er du godt på vej.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom

At rydde op efter børene imens de vokser op, er som at skovle sne, imens det
stadig sneer

Fra : Poul F

Dato : 11-02-10 18:00

Hej
Det lyder helt normalt (dvs der behøver ikke at være noget galt). Internet
lyser (normalt) når der er en tændt PC eller en tændt router bagved ADSL
modem.
Hvis du er det mindste i tvil så sluk for ADSL modem når du ikke skal bruge
internet, det er sikrere og billigere.
Jeg slukker altid for for modem og router når det ikke skal bruges mere.
mvh
Poul