slette alle meddelelser
Fra : jopa

Dato : 08-02-10 17:12

I den gl Thunderbird kunne jeg slette alle meddelelser i et hug, syntes
ikke det er muligt i den nye ?
--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-02-10 20:05

Den 08-02-2010 23:12, jopa skrev:
> I den gl Thunderbird kunne jeg slette alle meddelelser i et hug, syntes
> ikke det er muligt i den nye ?

Kan du forklare lidt nærmere, hvad du prøver, og hvad der sker?

Du burde sagtens kunne markere flere eller alle meddelelser
i en mappe og så slette dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : jopa

Dato : 08-02-10 20:29

Den 08-02-2010 20:04, Kim Ludvigsen skrev:

> Du burde sagtens kunne markere flere eller alle meddelelser i en mappe
> og så slette dem.

Kan godt markere alle men kan ikke finde funktionen "slet"

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Ole C

Dato : 08-02-10 22:57

jopa skrev blandt andet:

> Kan godt markere alle men kan ikke finde funktionen "slet"

Hvad sker der, hvis du bruger Delete-knappen?

--
vh
Ole C

Fra : jopa

Dato : 08-02-10 23:48

Den 08-02-2010 22:56, Ole C skrev:

> Hvad sker der, hvis du bruger Delete-knappen?
Så skriver den at jeg kun kan slette 1 af gangen.
Prøver jeg det siger den at det ikke er mig der har skrevet den

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-02-10 00:06

jopa skrev:

>Så skriver den at jeg kun kan slette 1 af gangen.

Skriver den ikke at du kun kan annulere en artikel ad gangen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 00:07

Den 09-02-2010 00:05, Ivan V. Klattrup skrev:

> Skriver den ikke at du kun kan annulere en artikel ad gangen

Jo

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-10 01:28

Den 09-02-2010 05:47, jopa skrev:

> Så skriver den at jeg kun kan slette 1 af gangen.
> Prøver jeg det siger den at det ikke er mig der har skrevet den

Åh, det er nyhedsgrupper og ikke mails. Det fortalte du jo
ikke. Du kan ikke slette indlæg i nyhedsgrupper, medmindre
du selv har skrevet dem - og nogle gange kan du ikke engang
slette dine egne (afhænger af serveren).

Der er ingen forskel mellem Thunderbird 2 og 3 på det punkt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-02-10 01:34

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Du kan ikke slette indlæg i nyhedsgrupper, medmindre
>du selv har skrevet dem - og nogle gange kan du ikke engang
>slette dine egne (afhænger af serveren).

Heller ikke lokalt?

Det er vel det spørgsmålet går på.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-10 02:58

Den 09-02-2010 07:33, Kerim Ellentoft skrev:

> Heller ikke lokalt?

Heller ikke lokalt.

Man kan ignorere en tråd, hvorved den bliver usynlig.
Man kan vælge en visning, hvor kun ulæste meddelelser vises.
Man kan vælge at lade meddelelser udløbe efter forholdsvis
kort tid, så kun nyere indlæg vises.
Og man kan påføre mærkater, der så kan bruges til at gøre
alle indlæg med det pågældende mærkat usynligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 11:15

Den 09-02-2010 01:27, Kim Ludvigsen skrev:

> Åh, det er nyhedsgrupper og ikke mails. Det fortalte du jo ikke.

Nej min fejl

Jo i den gamle version kunne jeg gå ud i venstre side og klikke på
nyhedsgruppen og der kom en dialogbox hvor jeg kunne slette alle "læste"
meddelelser i et hug.

Muligheden var "slet alle" det kan man ikke mere

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-02-10 16:55

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> og nogle gange kan du ikke engang slette dine egne (afhænger af serveren).
>
> Der er ingen forskel mellem Thunderbird 2 og 3 på det punkt.

Nej. I 2'eren kan jeg også kun slette mine egne beskeder.
Men jeg kan markere en meddelelse og trykke 'k' for at fjerne den lokalt
hos mig, uanset om den er min eller ej.
Har dog ikke prøvet med flere meddelelser på en gang, da det oftest er
spamindlæg jeg sletter på denne måde.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 17:17

Philip Nunnegaard skrev:

> Nej. I 2'eren kan jeg også kun slette mine egne beskeder.

Problemet løst.
Slettede version 3 og kørte version 2 ind igen og nu kan jeg slette ALLE
meddelelser når jeg først markere dem læst.
Såre enket der er forskel på de 2 versioner

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 17:21

jopa skrev:
ups glemte lige:
http://wp-themes.jp-web.dk/thunder.png

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-10 18:54

Den 09-02-2010 23:21, jopa skrev:
> jopa skrev:
> ups glemte lige:
> http://wp-themes.jp-web.dk/thunder.png

Du kan opnå noget lignende med den indstilling, du har valgt
på dit skærmbillede.

Men måske det andet valg også stadig er muligt men bare er
blevet skjult. Prøv lige dette:
Sæt mærke ud for Slet læste meddelelser
Luk dialogboksen
Klik på Funktioner => Indstillinger => Avancerede =>
Konfigurationsredigering (hedder knappen vist)
Skriv mailnews i filterfeltet
Brugervalgte indstillinger er markeret med fed. Prøv, om du
kan finde en indstilling, der lyder til at være den, der har
med sletningen at gøre, og fortæl os så hvad
indstillingsnavnet er. Så kan vi tjekke, om den også findes
i Thunderbird 3.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær noget nyt om danske ord og ordsprog:

Fra : jopa

Dato : 09-02-10 19:16

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> indstilling, der lyder til at være den, der har med sletningen at gøre,
> og fortæl os så hvad indstillingsnavnet er. Så kan vi tjekke, om den

Umiddelbart ingen af dem der er skrevet med fed har noget med sletning
at gøre

Kan desværre ikke udskrive listen og smide op

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-02-10 04:46

Den 10-02-2010 01:16, jopa skrev:

> Umiddelbart ingen af dem der er skrevet med fed har noget med sletning
> at gøre

Jeg fik heller ikke tænkt mig om. Det var jo ikke en
indstilling, der automatisk skulle slette læste meddelelser,
men en funktion som skulle aktiveres manuelt via et højreklik.

Jeg ved ikke, hvorfor den er fjernet, men du kan som sagt
opnå noget lignende ved at vælge at få slettet meddelelser
efter et bestemt antal dage. Og her er funktionen endda
forbedret, eftersom du i Thunderbird 3 har mulighed for ved
hjælp af en stjernemarkering at undtage visse indlæg, fx
dine egne indlæg eller tråde som er specielt interessante,
og som du derfor gerne vil gemme lidt længere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : jopa

Dato : 10-02-10 11:00

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg ved ikke, hvorfor den er fjernet, men du kan som sagt opnå noget
> lignende ved at vælge at få slettet meddelelser efter et bestemt antal
> dage.

Ja det vidste jeg men kan godt lide den funktion der sletter alt så jeg
beholder version 2

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk