Macro i Outlook 2007
Fra : LHT

Dato : 08-02-10 11:37

Hej

Jeg har lavet en macro som checker for ordet "privat" i subject for alle
aftaler i kalenderen og herefter sørger for, at aftalerne markeres som
private.

Koden køres ved opstart af Outlook og checker hvert 5. sek.

Koden virker fint, bortset fra at når jeg f.eks. skifter til mail-visning og
klikker på en folder, så tager det utrolig lang tid før visningen opdateres.

Hvordan kan jeg forbedre min kode, som ses herunder?
Hvordan kan jeg evt. få Outlook til at køre en makro ved faste
tidsintervaller istedet for at have en makro - som kører konstant som her -
til at styre det?

Dim WithEvents mcolCalItems As Items
Dim LastRun As Variant

Private Sub Application_Startup()
Dim objNS As NameSpace
Set objNS = Application.GetNamespace("MAPI")
Set mcolCalItems = objNS.GetDefaultFolder(olFolderCalendar).Items
Set objNS = Nothing
'Application.StopMyVBA
CheckAppointmentForPrivateAndBirthdays
LastRun = Now
Check = True
While Check = True
DoEvents
lRun = TimeValue(LastRun)
TrigInt = TimeValue("00:00:05")
TrigTime = lRun + TrigInt
TimeNow = TimeValue(Now)
If TrigTime < TimeNow Then
CheckAppointmentForPrivateAndBirthdays
LastRun = Now
End If
Wend
End Sub

Sub CheckAppointmentForPrivateAndBirthdays()
For Each Item In mcolCalItems
DoEvents
If Item.Class = olAppointment Then
'Privat aftale:
If InStr(Item.Subject, "privat") > 0 And Item.Sensitivity =
olNormal Then
With Item
.Sensitivity = olPrivate
.Save
End With
End If
'Privat fødselsdag:
If (Item.Duration <= 1 And Item.Sensitivity = olNormal) Or
(Item.Duration <= 1 And Item.Categories <> "") Then
subjct = Item.Subject
With Item
.Sensitivity = olPrivate
.Categories = ""