Ændringer i stednavnedatabasen
Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-02-10 17:29

Stednavnedatabasen på http://www.krabsen.dk/stednavnebase/ er udvidet
med godt 13.000 stednavne, udtrukket fra CPR-registrerets
lokalitetsdatabase. Altså lokaliteter, der indgår i offentlige adresser
uden at være gadenavne.

De er uden sognetilknytning, men med oplysning om kommune (efter
2007-inddelingen) + vejnavn., men jeg har valgt at lægge dem i basen i
håb om, at de kan være til nytte.

Der er ved mulighed for at markere, om man ønsker de 'sogneløse' navne
med i en søgning.

Listen er renset for dubletter og åbenlyst ubrugelige navne (som 'blok
D', 'Borgerkontoret' etc).
Den indeholder naturligvis en masse nutidige lokaliteter, der nok ikke
har interesse for slægtsforskere (navne på plejehjem har jeg lagt mærke
til), men faktisk også en lang række gårdnavne mv. - prøv f.eks. 'Lundholm'.

En del af navnene er nu dublerede, fordi de var i basen i forvejen, men
det er der jo ikke noget at gøre ved.

God fornøjelse - kommentarer og forslag modtages (helst her i tråden) og
bliver læst, men ikke nødvendigvis fulgt - men hvis alle brokker sig,
vil jeg da overveje at fjerne de 13.000 igen

Indtastede navne fra brugere
I de sidste par år har det været muligt for brugere at tilføje stednavne.
Jeg kan oplyse, at godt 200 brugere har indlagt fra 1 til 90 poster, i
alt ca 850.