Stifinder spørger o
Fra : ebbe hansen

Dato : 07-02-10 17:14

Jeg får tit en forespørgsel fra firewall, hvor stifinder vil igennem,
hvad vil den der.
sygate firewall, XP home, jeg har nægtet den adgang uden at mærke
noget, men hvad vil den.
mvh Ebbe

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-10 11:09

ebbe hansen wrote:

> Jeg får tit en forespørgsel fra firewall, hvor stifinder vil igennem,
> hvad vil den der.
> sygate firewall, XP home, jeg har nægtet den adgang uden at mærke
> noget, men hvad vil den.

Det er formodentlig dens ftpklient egenskaber, som gør sig gældende, bruger
du den ikke til det - eller bruger du kun passiv mode - så kan du med
sindsro lade den være blokeret i din firewall. Hvis du vil bruge den - eller
en anden ftpklient - i aktiv mode, så skal du åbne port 20 i din(e)
firewall(s) for indgående trafik.

> mvh Ebbe

Med venlig hilsen

Peter Larsen