tydning af kirkebog!
Fra : Margit Olsen

Dato : 02-02-10 17:21

Jeg siger tak for svaret på min sidste mail. Nu har jeg igen et sted hvor
jeg har svært ved at læse hvad der står. Det er Ribe Dom sogn født
1/12-1872. opslag 25. Søren Christian Sørensen. Hvad står der under navnet?
og navnet på faderen kan jeg heller ikke tyde.
Tak og mvh Margit Olsen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 02-02-10 19:28

Margit Olsen skrev:
> [...]
> 1/12-1872. opslag 25. Søren Christian Sørensen. Hvad står der under navnet?
> og navnet på faderen kan jeg heller ikke tyde.

Det kan jeg ikke finde. Er datoen korrekt eller er opslagsnummeret? Hvis
du mener Ribe domsogn 1866-1878, så er både dato og opslag forkerte.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-10 19:34

"Margit Olsen" <margitolsen@mail-telia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1/12-1872. opslag 25. Søren Christian Sørensen. Hvad står der under
> navnet? og navnet på faderen kan jeg heller ikke tyde.

Hej Margit
Jeg tror der er noget galt...
Opslag 25 har ingen optegnelser om fødsler 1-12-1872. - kun data fra 1871.
Der er en Christian Sørensen, søn af fabriksarbejder Hans Sørensen og hustru
Christine født Jensen (38 år gammel) i Ribe. Men det er vist ikke hvad du
ønsker?

Den 1/12 er der faktisk slet ikke nogen fødsler - den sidste er fra 26
oktober og så igen den 6 december.
I 1871 er der en Christian Nicolai Brodersen født den 1 december.

MVH Leopold