.ASMX og hvad gør man så?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-02-10 07:47

Hej

Har postet denne i .Serverside, men den hører vel egentlig til her i
stedet for.

Jeg har lige brug for et spark i den rigtige retning

Jeg har en hjemmeside i almindelig HTML. På en af siderne har jeg
brug
for at lave nogle statistikker, på data der ligger på en ekstern
server. Jeg har fået et link til en ASMX fil, som jeg går ud fra
indeholder de metoder jeg skal bruge.
Nu skal jeg så i gang med at skrive noget kode. Foretrækker VB. Men
hvad gør jeg nu? Jeg har alle MS VS Express 2008 pakkerne
installeret.

Jeg er fuldstændig blank Har søgt en del på nettet, men har ikke
lige fundet "linket". Jeg regner ikke med at skulle bruge det til
andet end denne ene side, så regner ikke med at jeg skal være ekspert
ud i det her emne.

mvh Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-02-10 21:17

Hører nærmere til i d.e.programmering.dotnet.

Det er ikke nok at have et link, du må også vide hvilke metoder der er
tilgængelige.

Her er en simpel tutorial i Web Services.
http://www.codeguru.com/Csharp/Csharp/cs_webservices/tutorials/article.php/c5477

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-02-10 06:02

Jens Peter Karlsen wrote:

> Hører nærmere til i d.e.programmering.dotnet.
>
> Det er ikke nok at have et link, du må også vide hvilke metoder der er
> tilgængelige.

Har sådan nogle (MS) webservices ikke en WSDL?

Stig Johansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-02-10 13:19

Normalt vil den have, men han bliver stadig nødt til at kalde den for
at finde ud af hvilke metoder der tilbydes og skulle de ikke have
publiceret den offentligt må han jo spørge. Men normalt vil han kunne
bruge en UDDI forespørgsel til at finde ud af hvad der tilbydes.
En Tutorial er her:
http://www.w3schools.com/WSDL/default.asp

Jeg skrev opgave i det her så jeg burde jo kunne det udenad men
hukommelsen svigter lidt, så den må hjælpes på vej.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-02-10 15:52

Jens Peter Karlsen wrote:

> Men normalt vil han kunne
> bruge en UDDI forespørgsel til at finde ud af hvad der tilbydes.

Det kræver sådan set en UDDI server, hvor det er registreret.

> Jeg skrev opgave i det her så jeg burde jo kunne det udenad men
> hukommelsen svigter lidt, så den må hjælpes på vej.

Jeg 'underviste' videnskabsministeriet i den slags, da de startede 'xml
projektet', og jeg husker også, at KMD havde en (ms specifik) SOAP client i
javascript, men den går ikke når der er tale em data fra en extern server,
som OP skriver:

> På en af siderne har jeg
> brug
> for at lave nogle statistikker, på data der ligger på en ekstern
> server.

Det er meget sparsomme oplysninger, og som du er inde på, skal han nok finde
sit foretrukne serverside værktøj, og spørge i en passende gruppe.

Stig Johansen