mailprogram, der kan kikke i direkte i kon~
Fra : emjeppesen

Dato : 01-02-10 20:57

For nogle år siden, havde jeg et mailprogram installeret, som kunne
kikke direkte i min konto på udbyderens mailserver.

Hvad hed det program?
Kan det have været Pegasus mail?

Hilsen emj

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-02-10 21:08

emjeppesen skrev, on 01-02-2010 20:57:
> For nogle år siden, havde jeg et mailprogram installeret, som kunne
> kikke direkte i min konto på udbyderens mailserver.
>
> Hvad hed det program?

Det lyder som om, du brugte IMAP i stedet for POP3. Det kan mange mailprogrammer vist, men det er ikke alle mailkonti, som tilbyder det.

Fra : Leif Neland

Dato : 02-02-10 08:54

Den 01-02-2010 21:07, Jens Jensen skrev:

> Det lyder som om, du brugte IMAP i stedet for POP3. Det kan mange
> mailprogrammer vist, men det er ikke alle mailkonti, som tilbyder det.

Det kan lade sig gøre med POP3 også.

I POP3-protokollen er der mulighed for at efterlade posten på serveren,
og nøjes med at se de første x antal linier.

Eksempel:
telnet mail.udbyder.din 110
Connected to mail.udbyder.dk
+OK Hello there.   <- svar fra server
USER mig@mit.domæne
+OK Password required.
PASS megetlet
+OK logged in.
LIST
1 1002      <- beskeder, nr og størrelse
..      <- slut pÃ¥ listen
TOP 4 0      <- Kommando, send besked 4, 0 linier fra kroppen, dvs
       kun header
+OK headers follow.
osv.
..      <- en linie med et enkelt punktum afslutter
RETR 3      <- Kommando, hent besked 3
+OK 1670 octets follow.
<beskedtekst>
..      <- slut
DELE 3      <- slet besked 3
+OK Deleted.
QUIT
+OK Bye-bye.
Connection closed by foreign host.

Leif

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-02-10 09:31

Leif Neland skrev den 02-02-2010 08:53:
> I POP3-protokollen er der mulighed for at efterlade posten på serveren,
> og nøjes med at se de første x antal linier.

Tak for info.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-10 21:18

emjeppesen skrev:

>Kan det have været Pegasus mail?

jeg har enten set det i Pegasus eller i Foxmail, men kan ikke huske
hvilket af de to programmer det var.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 01-02-10 22:17

Hej, du skrev bl.a.:

> jeg har enten set det i Pegasus eller i Foxmail, men kan ikke huske
> hvilket af de to programmer det var.

Pegasus, TheBat! og Pocomail kan alle se mails på serveren.

AM

Fra : emjeppesen

Dato : 01-02-10 22:29

Arvid Mærsk skrev:

>Pegasus, TheBat! og Pocomail kan alle se mails på serveren.

Tak, så må det være Pegasus, for de andre kender jeg ikke.

Hilsen emj

Fra : Lars

Dato : 01-02-10 22:48

On Mon, 01 Feb 2010 22:17:01 +0100, Arvid Mærsk <amaersk@gmail.com>
wrote:

>Pegasus, TheBat! og Pocomail kan alle se mails på serveren.

Becky! kan også.

--
Lars

Fra : emjeppesen