Tabeller og margener i Word 2007
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-01-10 13:36

Når jeg indstiller margenerne i et nyt Word-dokument til 1 cm i hver
side, og derefter indsætter en tabel imellem to afsnit i en brødtekst,
hvorfor er det så at tabellens yderkant rager ca. 2,2 cm længere ud til
højre end tekstens margen?

Hvorfor 'fylder' tabellen i bredden ikke det samme som tekstlinjerne?
Kun dens venstre kant flugter /næsten/ med teksten, men er dog et par
millimeter længere ude.

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-10 23:23

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvorfor 'fylder' tabellen i bredden ikke det samme som tekstlinjerne? Kun
> dens venstre kant flugter /næsten/ med teksten, men er dog et par

Svært at sige, for det sker ikke hos mig.
Hos mig stopper tekst og tabel ved de margener som er sat.
Som du forklarer det rager tabellen 1,2 cm udover selve dokumentets side?

Du er evt. velkommen til at sende mig en prøve, hvor jeg så kan prøve at se,
om jeg kan gennemskue, hvad der sker hos dig.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-10 00:33

Kurt B. Andersen skrev:

> Svært at sige, for det sker ikke hos mig.
> Hos mig stopper tekst og tabel ved de margener som er sat.
> Som du forklarer det rager tabellen 1,2 cm udover selve dokumentets
> side?

Nej, dog ikke. Tabellen slutter længere ude til højre end teksten, men
ikke helt uden ved kanten af papiret.

> Du er evt. velkommen til at sende mig en prøve, hvor jeg så kan prøve
> at se, om jeg kan gennemskue, hvad der sker hos dig.

Tak. I første omgang har jeg lagt en pdf-kopi af testdokumentet ud på en
midlertidig webside: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Mvh.: Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-02-10 01:07

> Kurt B. Andersen skrev:
>

> Tak. I første omgang har jeg lagt en pdf-kopi af testdokumentet ud på en
> midlertidig webside: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm
>
> Mvh.: Jørgen

Det bliver jeg ikke umiddelbart meget klogere af, da jeg ikke kan se
margenstoppere, typografi, hvad der er i tabeller og hvad der ikke er m.m.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-02-10 01:13

Kurt B. Andersen skrev:

> Det bliver jeg ikke umiddelbart meget klogere af, da jeg ikke kan se
> margenstoppere, typografi, hvad der er i tabeller og hvad der ikke er
> m.m.

Nej, det kan jeg godt se, du ikke kan se. Jeg sender dig gerne
dokumentet pr. e-mail, men til hvilken adresse?

Mvh.: Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-02-10 00:47

> Nej, det kan jeg godt se, du ikke kan se. Jeg sender dig gerne dokumentet
> pr. e-mail, men til hvilken adresse?
>
> Mvh.: Jørgen
Du kan bare svare på den adresse jeg bruger her. Selv om den lyder ikke
gyldig, så er den faktisk valid.
Den er bare lavet på den måde for at undgå spam.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-10 14:28

Kurt B. Andersen skrev: