Asus P5N-D poster ikke
Fra : Henning Larsen

Dato : 25-01-10 17:42

En kammerat har en PC med et Asus P5N-D, som ikke længere vil starte op.

Det eneste der sker, er at blæserne kører, men skærmen får ikke noget
signal, og der kommer ingen beeps.

Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

Hvad kan problemet skyldes?

Henning

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 26-01-10 11:28

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
> ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

hej
er før set,skærmen er slukket på afbryderen på skærmen.
mvh
poul

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-01-10 13:28

Henning Larsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
> ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

Prøv med en anden strømforsyning.

Mogens

Fra : kjeld09

Dato : 26-01-10 07:29

On 25 Jan., 17:42, "Henning Larsen" <du...@mail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
> ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

Hej
Prøv lige at fjerne CPU køler, set en finger på CPU og vær klar til at
tage strømmen.
hvis den bliver warm er den ok hvis ikke så er den stået af og fejlen
fundet.
hilsen
Kjeld

Fra : Henning Larsen

Dato : 26-01-10 20:07

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
> ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

Tak for svarene.

Kammeraten oplyser nu, at problemet har udviklet sig over nogen tid. Den
begyndte at gå død en gang i mellem, når han spillede spil, og nu er
problemet så blevet permanent. Jeg gætter på det er en varmeskade.

PC'en er købt som en komplet PC. Der er stadig garanti, så jeg anbefaler ham
at at køre op til butikken med den.

Henning

Fra : Klavs Christensen

Dato : 27-01-10 17:54

> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte andet grafikkort i og andre ram-moduler, men det
> ændrer intet. Har også prøvet CMOS reset.

Og batteriet på bundkortet er selvf. checket ?

Mvh. Klavs