Kan mail gå i uendelig loop...?
Fra : Helge

Dato : 24-01-10 19:56

Hej, vi har diskuteret lidt på mit arbejde, om en mail kan gå i en uendelig
løkke...

Vi bruger Outlook, både almindelig og web-udgaven...

Vi sætter nogen gange web-udgaven til at videresende til vores
funktionspostkasse...., men hvis nu man sender til alle og en har kommet til
at videresende til web-udgaven, vil den så gå i en uendelig løkke....??

Jeg mener at Outlook (og sikkert alle andre mailprogrammer) har en indbygget
sikkerhed, der gør, at det ikke kan lade sig gøre...., men jeg er ikke så
sikker i min tro, at jeg tør teste det.... Lidt lige som hvis to personer
har slået "ikke tilstede-assistenten" til og den ene så sender en mail til
den anden.

Er der nogen, der har svaret...??

mvh. Helge

Fra : jos

Dato : 24-01-10 21:29

Helge wrote:
> [...]
> lige som hvis to personer har slået "ikke tilstede-assistenten" til
> og den ene så sender en mail til den anden.

Nogle (imho for få) harværktøjer til at forhindre dette. Lad være med
atstole på det!
Jeg bruger et postsystem hvor jeg kan lave mapper med egen postadresse.
Sådant er velegnet til at løse problemet med.

finn

finn

Fra : Helge

Dato : 24-01-10 22:02

Ok..., jeg vil undlade at udfordre systemet... Tak for svaret...

Helge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-01-10 15:57

Helge wrote:
> Ok..., jeg vil undlade at udfordre systemet... Tak for svaret...

Lad endelig være Jeg huskewr en episode for nogle år siden (måske har
Outlook udviklet sig til det bedre siden), hvor to medarbejdere i en
statslig virksomhed, satte automatisk videresendelse på til hinanden i
forbindelse med et fravær. I løbet af under 20 minutter var serveren lagt
ned.

Jan

Fra : Max

Dato : 25-01-10 16:30

Hej Jan

> [...]
> en statslig virksomhed, satte automatisk videresendelse på til
> hinanden i forbindelse med et fravær. I løbet af under 20 minutter

Idag sker der ikke noget ved det, Outlook er sat op til at svare
hver enkelt afsender kun en gang.

--
Mvh Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-01-10 23:02

Max wrote:
> Hej Jan

> Idag sker der ikke noget ved det, Outlook er sat op til at svare
> hver enkelt afsender kun en gang.

Er det ikke kun ved "Out of Office"? Her var der tale om at den ene lavede
en regel, om at al hans post skulle videresendes til den anden, som så
gjorde det samme, men modsat.

Jan

Fra : jos

Dato : 29-01-10 20:17

Max wrote:
> Hej Jan

> Idag sker der ikke noget ved det, Outlook er sat op til at svare
> hver enkelt afsender kun en gang.

Hvordan kan du være sikker på at modtager ikke har ændret noget?
Hvordan kan du være sikker på at modtager bruger Outlook?

- ergo er det at udfordre skæbnen at bruge disse "features" - men ok mange
systemansvarlige har lært lektien, men der er stadig mange tilbage,

finn