BSoD ved streaming
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 23-01-10 04:17

Hey

Først og fremmest: Jeg er lidt usikker på, om dette er den rigtige
gruppe at poste dette i, men det var det bedste bud jeg havde.

Anyway, jeg har en PC med Windows 7 Ultimate installeret. Jeg bruger
denne til at streame DR1 + DR2 samt som Media Center. I Media Centret
bruger jeg primært musikdelen, hvor jeg afspiller en del musik, der
ligger på en NAS.

Her er lidt data på maskinen: http://www.familiendudek.dk/images/Media/Filer/Diverse/W7MediaCenter.html

Jeg har 2 primære problemer med maskinen:

1) Når jeg streamer TV fra DR's nye (flash-baserede) player på
http://www.dr.dk/tv/live, så crasher maskinen efter 10-60 minutter.
Som regel sker det med en BSoD, men en sjælden gang uden - bare ren
genstart.

2) Når jeg afspiller musik i MediaCentret fra min NAS, så kan den
finde på pludselig at vise en blanding imellem en BSoD og så
MediaCenter interfacet mens alt låser og musikken går i hak.

Her en nogle ting, som jeg har noteret mig:

A) Hvis jeg afspiller via http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0,
så crasher den ikke. Jeg kan desværre ikke se LIVE tv fra sidstnævnte,
da jeg er bosiddende i udlandet.

B) Hvis jeg streamer musik i Spotify på maskinen, så crasher den
heller ikke

C) Hvis jeg ser DVD'ere i MediaCentret, så crasher den heller ikke.
DVD'erne ligger som rippede filer på en lokal disk ELLER på NAS'en.

Her er en stribe ting, som jeg har prøvet, men uden held whatsoever:

I) Køb af spritny HDD og reinstall af Windows 7 på denne
II) Installation af nye RAM-blokke, som jeg tog fra min filserver, der
har kørt stabilt over 4-5 år
III) Udskiftning af PSU med en, som jeg tog fra min filserver, der har
kørt stabilt over 4-5 år
IV) Fjernelse af TV-Tunere samt PCI-E Riser kort, som jeg alligevel
ikke brugte
V) Skift fra S3 til S1 standby funktion
VI) Deaktivering af Hardware-acceleration i min flashplayer
VII) Tjek på BIOS version samt tjek på samtlige driver-versioner
VIII) Re-install af ATI-Catalyst til en "Verified" version
IX) Nedsætning af frekvens på RAM-blokke for at minimere nødvendigt
strømforbrug
.... plus lidt småting, som jeg ikke pt. kan huske.

Jeg har haft problemerne i 1½ måned nu, vil jeg tro, og kan ikke
huske, at de er opstået i forbindelse med nogle ændringer i hard-
eller software.

Jeg har google på alt og prøvet meget (som ovenstående nok bevidner),
men lige lidt hjælper det. Jeg har 4 andre PC'ere i huset, som ikke
har dette problem, så jeg vurderer ikke, at det er netværksrelateret.

Jeg har en 100Mbit/70Mbit lokalt i Bulgarien, hvor jeg bor, og ca. en
50Mbit/30Mbit imod Danmark :)

Nogle gode bud?

* Indlægget er postet i dk.edb.hardware.grafikkort,
dk.edb.hardware.bundkort samt dk.edb.hardware.overclocking

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk