Explore sikkerheds advarsel
Fra : Jane

Dato : 22-01-10 20:02

Det er pludselig begyndt at poppe en sikkerheds advarsel op i explore hele
tiden selv når jeg klikker på BRF kredit, så spørges jeg om følgende "Vil
du kun vise de sikre elementer på webstedet" og jeg kan klikke ja eller
nej har ikke haft det skilt før, det er hamrende irriterende, hvordan får
jeg det L... til at forsvinde igen?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : *Sune*

Dato : 23-01-10 07:51

On 22 Jan 2010 19:01:47 GMT, Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
>du kun vise de sikre elementer på webstedet" og jeg kan klikke ja eller
>nej har ikke haft det skilt før, det er hamrende irriterende, hvordan får

(Engelsk version)

Tools -> Internet Options -> Security -> Custom level -> Scroll ned til
lidt under midten -> Display mixed content -> Enable -> ok -> ok

Mvh
Sune

Fra : Jane

Dato : 24-01-10 19:16

*Sune* <2009jan@*tdc*adsl*dk*> wrote in

Tak Sune det hjalp

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Thø

Dato : 24-01-10 17:24

On 22-01-2010 20:01, Jane wrote:
> [...]
> du kun vise de sikre elementer på webstedet" og jeg kan klikke ja eller
> nej har ikke haft det skilt før, det er hamrende irriterende, hvordan får

*Sune* har givet dig den hurtige løsning - Den langsomme er: brok dig
til BRF og få dem til at ændre deres hjemmeside...

Problemmet er at BRF side er krypteret (HTTPS, Det din browser kalder
sikkert) - således at det kun er dig og BRF der kan se hvad der er på
siden eller du sender til dem. Der er jo en god ting... Men hvis BRF
side inkludere et billede eller lignede fra en anden server er det
element ikke sendt på samme sikre måde, derfor advarer din browser dig.

Den viser jo at siden er sikker (Med en lukket hængelås eller på anden
vis) - Men det er ikke alle elementer af siden der kan garanteres sikker...

Problemmet kunne være at BRF's side inkludere en reklame, hvis
reklame-firmaet blev hacket, fik hackerne adgang til at putte indhold på
BRF's side - Indhold der ikke behøver at ligne et reklame, men f.eks.
kunne ligne en login-box...

Sikkerhedsmæssigt vil det være en dårlig ide at slå advarselen fra - BRF
burde stramme op...

--
Thø

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-10 11:11

Thø wrote:

> [...]
> side inkludere et billede eller lignede fra en anden server er det
> element ikke sendt på samme sikre måde, derfor advarer din browser

Det kan jo være fristende ikke at bruge CPU-tid på serveren til at kryptere
grafik-elementerne ...

Med venlig hilsen

Peter Larsen