Er AVG og ADAware nok??
Fra : Mr. Mox

Dato : 22-01-10 09:32

Jeg har for tre dage siden købt en ny ASUS 17" notebook med Windows
7. Der er en del programmer som jeg nok vil bytte ud med dem jeg havde/
har på min stationære PC Win XP. På den har jeg AVG free og ADAware
og så den Windows FIrewall som vel er normalt installeret fra fødslen.
Det har da virket ganske godt for mig og jeg vil gerne spare så tror i
jeg kan anvede det på laptoppen?

På den nye bærbare er der et program der hedder Trend Internet
security, sikkert et betalingsprogram? Jeg vil slette Microsoft pakken
inden de 60 dage er gået og blot bruge Open Office der ser fin ud.

Jeg har haft EasyCleaner, CCleaner og senset N-Cleaner på den bærbare
men blev fortalt at det var unødvendigt og faktisk farligt. Jeg har da
også et par gange måttet gå på "Systemgendannelse" og hente en
tidligere udgave når jeg har renset for meget ud. Men hvad gør I
andre for at holde pC'en på en spiselig start-op hastighed????

Håber på nogen gode råd, med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 22-01-10 17:45

Mr. Mox skrev:
> [...]
> andre for at holde pC'en på en spiselig start-op hastighed????
>
> Håber på nogen gode råd, med venlig hilsen Mr. Mox
Jeg glemte at fortælle at den unge mand der satte mit netværk op sagde
at jeg skulle købe en ny router da den gamle var uden tilstrækkelig
sikkerhed. Jeg har så købet en D-Link 600 som vist har en bedre
firewall?? Mr. Mox

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-02-10 11:16

Mr. Mox wrote:

> [...]
> at jeg skulle købe en ny router da den gamle var uden tilstrækkelig
> sikkerhed. Jeg har så købet en D-Link 600 som vist har en bedre

Det er nok den trådløse krypterings-standard, han har fokuseret på, men det
skal jo også være slået til ... hvor vigtigt det er afhænger så af, hvor
eksponeret netværket er, dvs. det er langt mere vigtigt i en etageejendom
end i et hus på landet.

> Mr. Mox

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Gamle

Dato : 22-01-10 19:36

Mr. Mox wrote:
> [...]
> fødslen. Det har da virket ganske godt for mig og jeg vil gerne spare
> så tror i jeg kan anvede det på laptoppen?

snip

> Håber på nogen gode råd, med venlig hilsen Mr. Mox

Hej.

Jeg kan anbefale Superantispyware som nok er den bedste til at fjerne skidt.
Desuden Sygate personal firewall samt easy cleaner som ikke laver ballade,
men renser blidt ud.
Ingen problemer med ovenstående.
Du kan evt vælge ikke at lade Superantispyware starte op sammen med windows
og kun køre den engang imellem. Husk opdateringer.

Mvh.
Torben